شناسهٔ خبر: 101437 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:‌

رونق پایانه مرزی سرو و افزایش سه برابر ترددهای مرزی

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در دهمین نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی از رونق پایانه مرزی سرو و افزایش سه برابری ترددهای مرزی این مرز در هشت ماهه گذشته از سال جاری خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در دهمین شورای ساماندهی مبادلات مرزی در سال جاری با موضوع "روان سازی مبادلات مرزی به منظور حداکثر رساندن ظرفیت صادرات" از رونق پایانه مرزی سرو و افزایش سه برابری ترددهای مرزی این مرز در هشت ماهه گذشته از سالجاری خبر داد، گفت: پایانه مرزی سرو بعنوان یکی از پایانه‌های مهم آذربایجان‌غربی بوده که در سال ۱۳۴۱ ایجاد و  در سال ۱۳۷۲ رسمی شده است.

 ارسلان شکری با اشاره ارتقا کیفی خدمات به مسافران متردد از مرز سرو با بهره برداری از سلام جدیدالاحداث از سال گذشته، ادامه داد:  قبل از اخذ عوارض و شیوع ویروس کرونا میزان تردد مسافران منطقه مرزی سرو، سالانه به بیش از یک میلیون نفر می‌رسید که با شرایط وضع شده و شیوع ویروس کرونا تردد مسافران کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه میزان خروج و ورود مسافران در پایانه مرزی سرو طی سال جاری به ۷۲ هزار نفر رسیده است، گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۹ هزار نفر بود.

وی با اشاره به مشکل صفوف  کامیون های ترانزیتی در پایانه مرزی سرو افزود: با توجه به ایجاد صفوف کامیونی در مسیر پایانه مرزی سرو و در انتظار پذیرش بودن از طرف کشور ترکیه، در شرایط فعلی نیازمند ایجاد امکانات رفاهی در قالب توسعه هستیم تا ایمنی رانندگان و ناوگان در این صفوف تامین شود.

شکری با اشاره یه اینکه مسیر تازه تاسیس مرز سرو و نزدیکی آن به مرکز استان یکی از دلایل دیگر در افزایش تمایل به تردد از این نقطه مرزی است، بیان کرد: درخصوص ساماندهی و ارتقا شاخص های ایمنی  راه منتهی به مرز سرو اقدامات مطلوبی انجام شده است که در ادامه نیز تعریض قسمتی از این مسیر برای جلوگیری از ترافیک نقطه ای نیازمند تعریض است.

وی اضافه کرد: با عملیاتی شدن مصوبه شورای تامین در استقرار مرزبانی در ایست و بازرسی منطقه سرو و حضور مرزبانی، مشکلات مربوط به گالن به دست‌ها در این منطقه تا حد بسیار زیادی رفع شده که نیازمند قدردانی است.

وی همچنین با اشاره به مساحت نزدیک به ۳ هکتاری پایانه مرزی سرو شامل سالن های تجاری، مسافری و محوطه گفت: برای تامین زمین مورد نیاز جهت راه اندازی ایکس ری در اسرع وقت نسبت به هماهنگی بین دستگاه‌ها، جانمایی محل مورد نظر و تملک زمین اقدامات لازم انجام خواهد شد.