شناسهٔ خبر: 101475 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری استان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی احداث پل های گردرودبار و امیرده شهرستان بابل

مازندران- دکتر محمد نژاد معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاد ه ای مازندران از آغاز عملیات اجرایی احداث پل های گردرودبار و پل امیر ده شهرستان بابل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی ( مازندران) ،  محسن محمدنژاد ​با اشاره به مبلغ قرارداد جهت احداث دو پل گردرودبار و امیرده که در اثرجاری شدن سيل و طغیان رودخانه ها در تابستان امسال تخریب شده بود و هزینه ای بالغ بر 350 میلیارد ریال داشت، اظهار کرد:‌ در حال حاضر عملیات حفاری شمع های هر دو دستگاه پل نیز آغاز شده است.

وی افزود: در تابستان امسال به‌دلیل بارش باران سیل‌آسا و وقوع سیل پل  موقت گردرودبار و پل امیرده بخش بندپی شرقی تخریب گردیده بود، که بلافاصله پس از این اتفاق اکیپهای راهداری شهرستان با بکارگیری انواع ماشین آلات راهداری در محل حادثه اعزام و نسبت به ترمیم و مرمت و بازگشایی راه دسترسی موقت محور اقدام کردند.

معاون فنی و راه های روستایی خاطر نشان ساخت: مازندران به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی و جغرافیایی و حجم بالای گردشگر و مسافر دارای راه های ارتباطی پر اهمیتی است.

 محمدنژاد ادامه داد: از 1212 کیلومتر از راه های ارتباطی موجود در شهرستان بابل  350 کیلومتر محورهای کوهستانی بوده که همواره در طول سال با توجه به شرایط جوی دچار خسارت ناشی از وقوع ریزش، رانش و همچنین سیل می شود.