شناسهٔ خبر: 101479 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهارمین جلسه شورای مسکن استان تاکید شد:

لزوم تلاش جهادی مدیران برای تحقق تکلیف استان زنجان در قانون جهش تولید مسکن

شورای مسکن زنجان.JPG در چهارمین جلسه شورای مسکن استان که با حضور افشارچی، استاندار زنجان و سایر دستگاه‌ها و ادارات عضو در سالن پیامبر اعظم استاندار ی زنجان تشکلیل شد، بر استفاده از همه ظرفیت ادارات، برای تحقق تکلیف استان در قانون جهش تولید مسکن تاکید شد.

به گزارش خبرنگار وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، مهدی جمالوندی ظهر شنبه در جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان،گفت: بانک مسکن در ساخت مسکن نسبت به پرداخت تسهیلات تلاش لازم را دارد. 

وی با بیان اینکه در استان زنجان ۸ هزار و ۹۲۴ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده است،اظهار کرد: از این تعداد دو هزار و ۹۸۴ واحد منجر به عقد قرار داده شده است. 

سرپرست شعب بانک مسکن استان زنجان با بیان اینکه سرعت کار در تزریق اعتبارات به پروژه های مسکن روند خوبی به خود گرفته است،گفت: با توجه به ادغام طرح اقدام ملی و طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۱۶ هزار واحد افتتاح حساب انجام داده و بیش از ۱۰ هزار نفر واریزی داشته‌اند.

جمالوندی تاکید کرد: در بانک مسکن استان زنجان نسبت مصارف به ۲۹۸ درصد است یعنی سه برابر آن چیزی که داریم را پرداخت کردیم.

وی گفت:طی هفته گذشته آخرین فروش اقساطی مسکن مهر انجام شد و  زنجان تنها استانی است که فروش اقساطی مسکن مهر را به صفر رساند و پرونده بسته شد. 

مدیران نسبت به تامین آب،برق و گاز مدیریت لازم را مد نظر قرار دهند

در ادامه پرویز خالقی فرماندار زنجان با بیان اینکه  نباید ترکیب جمعیتی بر هم زده شود، افزود: تامین زیر ساختها و منابع باید مورد توجه دستگاههای مرتبط قرار گیرد و مدیران نسبت به تامین آب،برق و گاز مدیریت لازم را مد نظر قرار دهند. 

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه سهم مسکن و ساختمان در تسهیلات پرداختی  ۱۱ درصد در سطح استان است، افزود: باید این سهم به ۲۰ درصد برسد. 

حسن دادگر با بیان اینکه برای تحقق این امر باید دو محدودیت را از پیش رو برداریم،ابراز داشت: بانک‌ها در خصوص طرح‌های مسکن هیچ اختیاری در استانها ندارند و باید توسط ستاد مرکزی بانک‌ها این اختیار به بانک‌های استان داده شود.

۵ میلیارد تومان در بخش مسکن مددجویان کمیته امداد زنجان سرمایه گذاری شده است

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه تامین مسکن مددجویان کمیته امداد مورد تاکید کمیته امداد استان است، بیان داشت: افرادی که تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند در آمد ثابتی ندارند و باید به مسکن دار کردن این قشر از جامعه توجه ویژه شود. 

هدایت صفری با بیان اینکه ۴۰۰ مددجوی کمیته امداد در بخش شهری و ۳۵۰ مددجو هم فاقد مسکن در بخش روستایی هستند،گفت: طی سالجاری ساخت ۲۰۲ واحد مسکونی با تفاهم نامه هایی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان،بنیاد مستضعفان و سپاه انجام گرفته، ساخته می شود. 

وی افزود: طی سال گذشته بیش از ۵ میلیارد تومان در بخش مسکن مددجویان کمیته امداد سرمایه گذاری شده است. 

مدیرکل کمیته امداد استان بر لزوم تشکیل کمیته مسکن محرومین در استان تاکید کرد و ابراز داشت: در این کمیته به صاحب خانه شدن این قشر ضعیف جامعه باید توجه ویژه شود. 

تخصیص پروژه برای ۲۹۹ نفر مددجوی بهزیستی زنجان 

همچنین در این جلسه مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه  ساخت مسکن محرومین توسط بهزیستی مورد تاکید است،گفت: مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان دیدگاه مثبتی به مسکن دار شدن مددجویان دارند. 

محمد محمدی قیداری با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده بودند، ابراز کرد: به علت عدم توان مالی تعداد زیادی ریزش کردند و تنها برای ۲۹۹ نفر تخصیص پروژه انجام شده است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه مقوله تامین مسکن حیاتی است،گفت: در ساخت مسکن باید تمام جوانب مد نظر قرار گیرد و تمام زیر ساختها مورد توجه باشد تا در آینده با مشکل مواجه نشویم. 

علیرضا جزء قاسمی ادامه داد: در شرایط فعلی اقتصادی جامعه احداث مخازن جدید و خط انتقال جدید و غیره به اعتبارات زیادی نیاز دارد. 

در جلسه شورای مسکن زنجان که با ارائه سه دستور کار توسط ادراه کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد،بانک مسکن در خصوص روند اعطای  تسهیلات به طرح های  بخش  مسکن گزارش لازم را ارائه داد. 

همچنین فرمانداری شهرستان زنجان،کمیته امداد استان،اداره کل بهزیستی و برخی از شرکتهای خدمات رسان به ارائه پیشنهادات و مشکلات در حوزه مسکن پرداختند.