شناسهٔ خبر: 101613 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

به منظور تسهیل درحمل و نقل هوایی:

امارات امکان استفاده از "یاتا تراول پس" را در همه مناطق پروازی‌اش میسر می‌کند

هواپیمایی امارات امارات اولین ایرلاینی خواهد بود که در اواسط اکتبر، راهکار انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) مبنی بر ارائه پاسپورت دیجیتال را به مشتریانش، در شش قاره عملی می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرکت هواپیمایی امارات، "یاتا تراول پس" (اپلیکیشن مخصوص توصیه شده از طرف یاتا) را در ماه آوریل به شکل موفقیت‌آمیزی در مسیرهای خاصی از مبدا دبی، آزمایش کرد و قصد دارد ماه ژوئن سیستم مذکور را در ۱۲ مقصد به مسافران عرضه کند. شرکت هواپیمایی امارات برای استقرار این راهکار در سراسر شبکه‌اش با یاتا قرارداد امضا کرد. این سیستم، در حال حاضر برای مسافران ۵۰ شهر از سوی شرکت امارات در دسترس است و انتظار می‌رود که تا ماه اکتبر در همه ۱۲۰ مقصد اجرایی شود.

آن‌طور که وبسایت "www.air-journal.fr" نوشته است؛ عادل الرضا، مدیرعامل شرکت هواپیمایی امارات می‌گوید: امارات به سرمایه‌گذاری در فناوری و راهکارهایی مانند "یاتا تراول پس" ادامه می‌دهد تا بتواند سفرهای یکپارچه و تجربه‌های بدون تماس را به مشتریان خود ارائه دهد و در عین حال تیم‌های فرودگاهی را قادر سازد تا بررسی اسناد و الزامات نظارتی را به شکل موثری مدیریت کنند.

همچنین نیک کرین، معاون ارشد عملیات، ایمنی و امنیت پرواز یاتا، می‌گوید: اجرای راهکار "یاتا تراول پس" در سراسر شبکه جهانی شرکت امارات، نقش آن را به عنوان ابزاری کلیدی در مدیریت گواهی‌های سلامت مورد نیاز برای سفر تقویت می‌کند.

"یاتا تراول پس" به مسافران این امکان را می‌دهد که اطلاعات خاصی را درمورد نیازهای سفر، آزمایش‌ها و واکسن‌های الزامی سفرشان پیدا کنند. همچنین امکان دسترسی مسافران را به مراکز تایید شده برای آزمایش کووید-۱۹ در مقصدشان برآورده می‌کند.

این برنامه به مسافران اجازه می‌دهد تا مدارک سفرشان را به صورت دیجیتالی مدیریت کنند. از کارایی‌های این برنامه می‌توان به دریافت مستقیم نتایج آزمایش و گواهی واکسیناسیون از آزمایشگاه‌ها و مراکز آزمایش مجاز تا اشتراک‌گذاری راحت و ایمن این اسناد با مقامات و شرکت‌های هواپیمایی برای تسهیل سفر اشاره کرد.