شناسهٔ خبر: 101690 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور ائمه جماعت ادارات شهرستانها

جلسه شورای اقامه نماز راهداری کردستان برگزار شد

جلسه شورای اقامه نماز در آستانه هفته حمل ونقل ، رانندگان و راهداری جلسه شورای اقامه نماز استان با حضور ائمه جماعات ادارات راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستانها برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) محمد راشد مدرس گرجی رئیس شورای اقامه نماز استان ضمن قدردانی از تلاش های ائمه جماعات شهرستانها، با اشاره به جایگاه و نقش امامان جماعت در محیط اداری، بر ضرورت طرح بحث های آموزشی در راستای خودشناسی و خداشناسی تاکید کرد. مدرس گرجی فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در کنار برگزاری مستمر نماز جماعت در ادارات را، ضروری دانست .

رییس شورای اقامه نماز اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان افزود: تجهیز و زیباسازی نمازخانه ادارات و نمازخانه های بین راهی بر حضور افراد در این محیط نقش بسزایی دارد. مدرس گرجی از امامان جماعات خواست تا در خطبه ها و سخنرانی های خود، رعایت نکات ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را از بعد دینی تشریح نمایند. وی افزود: یادآوری و روشنگری امری دائمی است و اگر راهنمایی و ارشاد به صورت مستمر انجام شود کارساز خواهد بود. مدرس گرجی خاطر نشان کرد: حتی اگر یک نفر با ارشاد و راهنمایی، مسائل ایمنی را رعایت کند، از یک حادثه جلوگیری میشود که این یعنی اثربخش بودن کار یک امام جماعت که با آموزه های دینی و دستورات دین مبین اسلام منطبق است.

در این جلسه هریک از امامان جماعت به بیان دیدگاه های خود در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز پرداختند. در پایان این جلسه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان با اهدا لوح تقدیر از امامان جماعت قدردانی کرد.