شناسهٔ خبر: 101694 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تکمیل بزرگراه ۷۰ کیلومتری نقده-پیرانشهر-تمرچین تا ۱۴۰۲

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از تکمیل بزرگراه ۷۰ کیلومتری نقده-پیرانشهر-تمرچین تا ۱۴۰۲ در صورت تامین اعتبار، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل امروز به دعوت نمایندگان مجلس به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بازدیدی از پروژه‌های حمل و نقلی استان آذربایجان‌غربی به ویژه مسیرهای منتتهی به مرز تمرچین انجام داد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت در جریان این بازدید اعلام کرد: یکی از برنامه‌های اساسی شرکت ساخت افزایش ظرفیت ترافیکی و حمل و نقلی منتهی به مرز تمرچین است که از سه راهی حیدرآباد در کریدور غرب کشور شروع و به نقده و پیرانشهر می‌رود و از پیرانشهر به مرز ختم می‌شود. طول این محور نزدیک به ۷۰ کیلومتر است که برنامه این است تا این محور را به شکل چهارخطه برای مردم و برای افزایش ظرفیت صادراتی به کشور همسایه عراق ارتقا بدهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این ۷۰ کیلومتر مسیر چهار پیمانکار در چهار بخش در حال عملیات اجرایی هستند که امیدوار هستیم بتوانیم نسبت به گذشته عملیات اجرایی را با پیمانکارانی که انتخاب کردیم با سرعت و طبق زمانبندی پیش ببریم.

خادمی افزود:  برنامه این است که تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ که بهار سال ۱۴۰۱ است حداقل ۱۰ کیلومتر از این مسیر را برای تردد، چهارخطه کنیم و باقیمانده را نیز بتوانیم حداکثر تا ۱۴۰۲ به شکل چهارخطه ایجاد کنیم.

وی اعتباری که برای تکمیل چهارخطه شدن این مسیر ۷۰ کیلومتری لازم است را ۵۰۰ میلیاردتومان برشمرد و توضیح داد: چنانچه منابع مالی این پروژه شامل پیوست قانون بودجه و سایر منابع از محل ماده ۵۶ قانون با کمک بانک‌ها تامین شود، پروژه چهارخطه تا سال ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

خادمی تکمیل این مسیر را هم برای مردم منطقه و هم افزایش صادرات و واردات به کشور حائز اهمیت برشمرد.