شناسهٔ خبر: 10171 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

کاهش ۱۰ درصدی تلفات رانندگی در راه‌های روستایی/ یک سوم تلفات مربوط به عابر پیاده و موتور سوارها است

حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌های روستایی در سه ماهه امسال گفت: اگر روند فعلی ادامه داشته باشد امسال میزان تلفات جاده‌های در روستایی به کمتر از هزار نفر کاهش می‌یابد.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اظهار امیدواری برای کاهش تلفات جاده‌های روستایی در سال جاری گفت: متاسفانه در ۱۲ ماهه سال ۹۳ حدود ۱۳۰۰ نفر در جاده‌های روستایی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تلفات در راه‌های روستایی بیش از ۱۰ درصد کاهش داشت، افزود: اگر همین روند ادامه داشته باشد میزان تلفات در جاده‌های روستایی در ۱۲ ماهه امسال به کمتر از هزار نفر کاهش می‌یابد. بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی میزان تلفات رانندگی جاده‌های روستایی در سه ماهه ابتدای امسال ۲۵۷ نفر بود.

میرشفیع درباره توافق با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای ایمنی راه‌های روستایی گفت: آمار پزشکی قانونی در طول سال‌های گذشته نشان می دهد بیش از یک سوم تلفات در جاده‌ها مربوط به عابر پیاده و موتور سوارها است؛ از این رو به رغم اینکه بسیاری تصور می‌کنند اغلب تصادفات بین خودروها و چپ کردن خودرو است اما بخش عمده‌ای تصادفات مربوط به تصادف وسایل نقلیه عبوری با موتور سواران و عابران پیاده است که عمدتا ساکنان روستاهای حاشیه جاده‌های فرعی و اصلی هستند.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: از همین رو مذاکره‌ای با وزیر راه و شهرسازی انجام شد تا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بخشی از منابع خود را برای ایمن کردن عبور عرضی موتورسواران، ادوات کشاورزی و عابران پیاده اختصاص دهد که برهمین اساس برخی پروژه‌ها برای ایمن‌سازی عبور عرضی راه‌ها تعریف شد و راه‌های برخی مناطق هم با مشارکت دهیاری‌ها با ارائه قیر رایگان ایمن‌سازی می‌شوند. /

نظر شما