شناسهٔ خبر: 101781 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور افغانستان:

هوشمندسازی و امنیت سازی اولویت کاری پایانه های مرزی باشد

شورای مبادلات مرزی خراسان جنوبی،.jpg نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور افغانستان در شورای مبادلات مرزی خراسان جنوبی، بر هوشمندسازی و امنیت سازی به عنوان اولویت کاری پایانه‌ها و مجموعه‌های مرزی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) کاظمی قمی در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی که در محل سالن جلسات پایانه مرزی ماهیرود برگزار شد، گفت: روان سازی ،هوشمند سازی و امنیت سازی باید در اولویت کاری برای توسعه پایانه ها ،بازارچه ها و مجموعه های مرزی باشد.

وی افزود: در دولت سیزدهم نگاه به کشورهای منطقه در اولویت است و افغانستان جایگاه ویژه ای دارد که باید با تعامل خوب بدنبال تقویت روابط و توسعه صادرات باشیم.

جلسه کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان  با حضور  کاظمی قمی نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور افغانستان و هیات همراه ،موهبتی سرپرست معاون اقتصادی استانداری ،هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و‌نقل بین المللی سازمان راهداری، جلال زاده مدیر کل محترم راهداری و‌حمل‌و‌نقل جاده ای استان، مدیر پایانه مرزی ماهیرود و جمعی از مدیران استانی و مسئولین ارگانهای مستقر در مرز ماهیرود در‌ اتاق جلسات سالن تجاری پایانه مرزی ماهیرود برگزار شد.

در این جلسه اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گزارشی  در خصوص پایانه مرزی ماهیرود از ابتدای احداث تا بهره برداری و آمار ترددهای روزانه و ترانزیت صورت گرفته را ارائه کرد و در پایان نیز به تامین امکانات در بندر شیخ ابونصر فراهی افغانستان من الجمله تامین امگانات رفاهی بهداشتی و همچنین خودروی آتش نشانی جهت جلوگیری از حوادث احتمالی اشاره کرد.

بازدید از قسمت‌های مختلف پایانه مرزی ماهیرود از دیگر برنامه های نماینده رئیس جمهور و مدیران در سفر به شهرستان سربیشه بود.

۲۴ ساعته شدن مرز ماهیرود، حل مشکل تعهدات ارزی، ساماندهی نیروهای اداری مرز ماهیرود، تکمیل جاده دسترسی میل ۷۸ به فراه افغانستان ، واردات خشکبار از کشور افغانستان، تقویت زیرساخت ها و تولید کالاهای صادراتی در مرز از جمله درخواست های مطرح شده برای حل مشکلات توسعه صادرات در پایانه ماهیرود سربیشه بود .