شناسهٔ خبر: 101791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر درآمد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

ظرفیت درآمدزایی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وجود دارد

خوزستان مدیر درآمد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تأکید بر حفظ و افزایش درآمدهای موجود، ایجاد درآمدهای جدید و مدیریت هزینه ها، گفت: سازمان از ظرفیت های مناسب برای درآمدزایی بهره مند است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، حمیده دهقانی سامانی، در جلسه کمیته درآمد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان که با حضور مدیرکل و اعضای کمیته درآمد این اداره کل برگزار شد اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان یک شرکت دولتی، با دو حوزه درآمد و هزینه مواجه است و همانگونه که در هزینه کرد دقت نظرهایی اعمال می شود، در حوزه درآمد نیز باید دقت نظرهایی وجود داشته باشد و این فرآیند به عنوان یکی از موضوعات اصلی سازمان مورد بحث قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سیاست های دولت جدید و سازمان بر پایه کاهش هزینه ها و افزایش درآمد است، افزود: سازمان برای به سرانجام رساندن برنامه های خود به ۶۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تنها توانسته است ۵ هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد.

مدیر درآمد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: بستر درآمدزایی در سازمان فراهم است و می توان حداقل ۱۰ درصد هزینه مورد نیاز را از طریق درآمدزایی تأمین کرد.

دهقانی سامانی گفت: درآمد باید از سه دیدگاه حفظ و افزایش درآمدهای موجود، ایجاد درآمدهای جدید و مدیریت هزینه ها مورد بررسی مورد توجه قرار گیرد و پیشنهادهای اجرایی از سوی ادارات کل به ستاد منتقل شود.

وی ادامه داد: مهمترین سرفصل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عوارض های ۴ درصدی است که با توجه به دارا بودن مصوبه شورای اقتصاد، امیدوار هستیم این رقم به ۹ درصد افزایش پیدا کرده و به مرحله اجرا برسد.

مدیر درآمد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درآمدهای عوارض ۱۰ درصدی مربوط به اضافه تناژها را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید دید آسیبی که اضافه تناژ به بستر جاده ها وارد می کند، با میزان رقمی که دریافت می شود، قابل مقایسه است یا خیر و در این خصوص حوزه ایمنی و ترافیک ادارات کل برای رسیدن به جمع بندی در خصوص میزان آسیب وارده به جاده ها پیشنهادهای خود را به سازمان ارائه دهند.

دهقانی سامانی بیان کرد: روش های برروز رسانی تعرفه ها نیز می تواند مورد بحث کمیته های درآمد در ادارات کل باشد و پیشنهادها به ستاد منتقل شود.

وی با تأکید بر اینکه فرآیندهای درآمدزایی باید مورد ارزیابی قرار گیرند، اظهار کرد: از میان سامانه های موجود، می توان سامانه درآمدی را تعریف کرد که اطلاعات سایر سامانه های درآمدی را در اختیار ما قرار دهد.

مدیر درآمد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: حوزه حریم راه در بخش خسارت وارده به راه، ابنیه فنی و تأسیسات و همچنین مجوزها درآمدزایی دارد و طبق بررسی های صورت گرفته بر اساس یکی از بندهای قانونی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای این اجازه را دارد که صد درصد خسارت وارده به ابنیه فنی و تأسیسات را وصول کند که بنا داریم این موضوع به عنوان یکی از  منابع درآمدزایی سازمان قرار داده شود.