شناسهٔ خبر: 101807 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روان سازی، هوشمندسازی و تامین امنیت در اولویت کاری پایانه های مرزی قرار گیرد

شورای مبادلات مرزی خراسان جنوبی،2.jpg کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان با حضور در جلسه شورای مبادلات مرزی استان خراسان جنوبی، بر لزوم روان سازی، هوشمندسازی و تامین امنیت به عنوان اولویت کاری پایانه‌های مرزی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) وی در این جلسه که در محل سالن جلسات پایانه مرزی ماهیرود برگزار شد، اظهار داشت:روان سازی، هوشمند سازی و تامین امنیت باید در اولویت کاری برای توسعه پایانه ها، بازارچه ها و مجموعه های مرزی باشد.

کاظمی قمی افزود: در دولت سیزدهم توجه به توسعه ارتباطات با کشورهای منطقه در اولویت قرار دارد که کشور افغانستان در این زمینه جایگاه ویژه ای دارد و باید با تعامل خوب، به دنبال تقویت روابط و توسعه صادرات باشیم.

در این جلسه، اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی نیز گزارشی در مورد پایانه مرزی ماهیرود از ابتدای ساخت تا بهره برداری و آمار تردد روزانه و ترانزیت انجام شده ارائه کرد.

وی همچنین به تامین امکانات رفاهی و بهداشتی در بندر شیخ ابونصر فراهی افغانستان و خودروی آتش نشانی برای جلوگیری از حوادث احتمالی اشاره کرد.

براساس این گزارش، ۲۴ ساعته شدن مرز ماهیرود، حل مشکل تعهدات ارزی، ساماندهی نیروهای اداری مرز ماهیرود، تکمیل جاده دسترسی میل ۷۸ به فراه افغانستان، واردات خشکبار از کشور افغانستان، تقویت زیرساخت ها و تولید کالاهای صادراتی در مرز از جمله درخواست های مطرح شده برای حل مشکلات توسعه صادرات در پایانه ماهیرود سربیشه بود.

یادآوری می شود، در جلسه کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان خراسان جنوبی، موهبتی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و‌نقل بین المللی سازمان، مدیر پایانه مرزی ماهیرود و جمعی از مدیران استانی و مسئولان سازمان های مستقر در مرز ماهیرود نیز حضور داشتند.

لازم به ذکر است، بازدید از قسمت‌های مختلف پایانه مرزی ماهیرود از دیگر برنامه های نماینده رئیس جمهور و مدیران در سفر به شهرستان سربیشه بود.