شناسهٔ خبر: 101861 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد؛

دستاوردهای صنعتگران داخلی و شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حمل و نقل ارایه می‌شود/تدوین برنامه ایمنی راه‌های کشور در همکاری با سازمان راهداری

محمد شکرچی زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک فرصت مغتنمی برای ارایه آخرین دستاوردهای صنعتگران داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرینی است تا توانمندی‌های خود را ارایه کنند.

محمد شکرچی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته که ۲۸ تا ۳۰ آذرماه در مصلای تهران برگزار می‌شود به بیان بخشی از اقدامات آن مرکز در حوزه حمل و نقل پرداخت.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه حمل و نقل و لجستيك يكی از عناصر كليدی توسعه پايدار محسوب می‌شود، بطوريكه در کشورهای توسعه يافته سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در اين زمينه انجام شده است، گفت: رسيدن به حمل و نقل پاك، ايمن، سريع و ارزان همواره جزو اهداف اصلی دولت‌ها بوده و در اين زمينه پيشرفت‌های بسياری در جهان و ايران حاصل شده است. با توجه به موقعيت جغرافيايی استراتژيك ايران در منطقه، ایجاد سیستم حمل و نقل کارآمد می‌تواند در راستای رسیدن به جایگاهی مطلوب در توسعه اقتصادی اجتماعی كشور نقش ویژه‌ای ايفا کند.

شکرچی‌زاده نمايشگاه حمل و نقل و لجستيك را فرصتی دانست تا در آن شركت‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط در اين زمينه با ارائه فعاليت‌ها و عملكرد خود نتايج اقدامات و پروژه‌های اجرا شده را ارائه و به نمايش بگذارند.

وی تصریح کرد: نمایشگاه فرصت مغتنمی برای ارائه آخرین دستاوردهای صنعتگران داخلی و شركت‌های دانش‌بنيان و نوآفرين فراهم می‌کند تا توانمندی‌هایشان را در معرض ديد سازمان‌های اجرايی و استفاده‌كنندگان اين حوزه قرار دهند. به همین منظور مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی مطابق وظايف و مسئوليت‌های خود در زمينه تدوين ضوابط و مقررات، انجام مطالعات و پژوهش‌های كاربردی و برگزاری آموزش‌های تخصصی فعاليت‌های متعددی را به انجام رسانده كه اهم آنها در اين نمايشگاه ارائه می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بخشی از مهمترین اقدامات مرکز تحقیقات را در حوزه حمل و نقل طی سال‌های گذشته برشمرد و گفت: تدوين "برنامه عملياتی ايمنی راه‌های كشور" با همكاری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای زير نظركميسيون ايمنی راه‌ها از مهمترین کارهایی بوده است که در سال‌های گذشته انجام شد. اين برنامه شامل ۱۱ بخش جداگانه است كه در آن وظايف و مسئوليت‌های سازمان‌های متولی يا مرتبط با موضوع ايمنی راه‌ها شامل معاونت حمل و نقل وزارت متبوع و دبیرخانه کمیسیون ایمنی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وزارت کشور، وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد، سازمان اورژانس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان هلال‌احمر، پلیس راهور، بیمه مرکزی، وزارت دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به تفكيك ارائه شده است.

وی تاکید کرد: تاييد و ابلاغ اين مجموعه (برنامه عملیاتی ایمنی راه‌های کشور) توسط "كميسيون ايمنی راه‌ها" به عنوان بالاترين نهاد تصميم‌گيری در زمينه ايمنی راه‌ها بر اهميت برنامه و اجرايی شدن آن توسط همه سازمان‌های مرتبط تاكيد دارد.