شناسهٔ خبر: 102016 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار محبت خواه با هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی استان مطرح شد:

تاکید بر ارتقا سطح آموزش مهندسان استان تهران/ تغییر رویکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دور نهم و حضور موثر در نهضت ملی مسکن

هیات رییسه نظم مهندسی ساختمان مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در دیدار با هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان از تاکید بر ارتقا سطح آموزش مهندسان استان تهران و تغییر رویکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دور نهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازری (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در دیدار با اعضا هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: رای بالای اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بزرگترین سرمایه شماست، این سرمایه را حفظ کنید و انرژی مثبتی که مهندسان استان تهران برای حفظ و ارتقا سازمان نظام مهندسی گذاشته اند را با مدیریت صحیح چند برابر کرده و این یک وظیفه برای همه ما تلقی می شود.

وی در خصوص تعیین تکلیف ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز گفت: تخصصی ترین نهاد ساخت و ساز کشور می بایست ساختمانی در خور شان مهندسان با المانهای معماری ایرانی-اسلامی داشته باشد، ساختمانی که نشانه شان و جایگاه مهندسان باشد و تسریع در امر نقل و انتقال به ساختمان جدید ضروری است.

محبت خواه همچنین ضمن موافقت با پیشنهاد هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مبنی بر برگزاری جلسات هفتگی گفت: با نگاه عملیاتی، نواقص وکم کاری های قبلی را مرتفع کنید واصل را بر حفظ منفعت همه اعضای سازمان نظام مهندسی قرار دهید، تا جای ممکن می بایست در هزینه های سازمان صرفه جویی کنید و تغییر و تحول و به کار گیری برنامه ها و ایدهای نوین را سرفصل جدید کاری در نظام مهندسی قرار دهید.

وی همچنین گفت: هیات مدیره باید به دور از تنش ها و حاشیه ها در هماهنگی کامل با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با سرعت بخشی به امور و عمل به وظایف پی گیر موارد پژوهشی، ترویجی، آموزشی و ارتقای وضعیت نظام مهندسی ساختمان استان تهران باشد، حضور نمایندگان نظام مهندسی به صورت فعال و موثر در کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ماده ۵ و کار گروه امور زیربنایی در محل استانداری تهران نیز می بایست در دستور کار باشد.

از دیگر موارد مطروحه در جلسه مذکور احیای مجدد دبیرخانه ایمنی ساختمان به صورت پایلوت در سازمان نظام مهندسی استان تهران، تلاش برای عقد تفاهم نامه با کشورهای خارجی جهت به رسمیت شناختن پروانه اشتغال مهندسان استان تهران توسط کمیسیون روابط بین الملل نظام مهندسی، تحول جدی در حوزه آموزش با نگاه به فن آوریهای جدید ساخت و ساز وآموزش مسئولیت های حقوقی سازندگان و ... بود.