شناسهٔ خبر: 102020 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل:

با اتمام ۱۸ کیلومتر باقی مانده کل محور بزرگراه اردبیل – مشگین شهر زیر بار ترافیک می رود/ تكميل بزرگراه‌هاي اردبيل ۱۲ هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد

محبوب حیدری - اردبیل مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: از پروژه بزرگراهي اردبيل به سمت مشگين‌شهر ۱۸ كيلومتر باقي است كه در تلاش هستيم به سرعت عمليات اجرايي و زيرسازي اين مسير را به سرانجام رسانده و كل محور به زير بار ترافيك برود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حيدري مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل در جريان بازديد از محور اردبيل – مشگين‌شهر با اعلام این مطلب اظهار کرد: تكميل طرح‌هاي توسعه بزرگراهي در استان اردبيل در حال حاضر ۱۲ هزار ميليارد تومان منابع نياز دارد تا پروژه‌هاي آغاز شده به سرانجام برسد.

وی گفت: از پروژه بزرگراهي اردبيل به سمت مشگين‌شهر ۱۸ كيلومتر باقي است كه در تلاش هستيم به سرعت عمليات اجرايي و زيرسازي اين مسير را به سرانجام رسانده و كل محور به زير بار ترافيك برود.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل افزود:‌ از ۱۸ كيلومتر اين محور ۱۵ كيلومتر در مرحله آسفالت لايه اول و دوم است و تنها ۳ كيلومتر از مسير باقي مانده كه تلاش مي‌شود به سرعت و با مساعد بودن شرايط جوي عمليات زيرسازي و آسفالت‌ريزي انجام و اين محور پرتردد و حادثه‌خيز به مسير ترددي ايمن تبديل شود.

حیدری تصريح كرد: در ۳ ماه اخير قرارگاه خاتم‌الانبيا و مؤسسه عاشورا به عنوان پيمانكار اين پروژه در روند اجرايي بزرگراه اردبيل – مشگين‌شهر سنگ تمام گذاشته و با سرعت بيشتري اين پروژه در مرحله اجراست.

وی ادامه داد: عمده مشكل ما در تكميل اين محور اجرا نشدن ۱۰ دستگاه پل در اين مسير ارتباطي است كه ۸ دستگاه پل روگذر و زيرگذر بوده و ۲ دستگاه پل دره‌اي نيز بايد اجرايي شود.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: پيمانكار اين پروژه مطالبات سنگيني از اداره كل راه و شهرسازي دارد و پرداخت نشدن اين مطالبات مانع از احداث اين پل‌ها شده كه اميدواريم با تأمين و تزريق اعتبار از منابع ملي و سفر رئيس جمهور بتوانيم پيمانكار را ترغيب و تشويق به تكميل اين ۱۰ دستگاه پل محور اردبيل – مشگين‌شهر كنيم.

حيدري اضافه كرد: هم اكنون ۷۵ ميليارد تومان بدهي اداره كل راه و شهرسازي به اين پيمانكار است كه ما سعي كرده بوديم سال گذشته بخش عظيمي از مطالبات را پرداخت كنيم اما در ماه‌هاي اخير با سرعت گرفتن اجراي پروژه باز هم بدهي ما بيشتر شده است.

وي بيان كرد: با تكميل ۱۰ كيلومتر از اين مسير و نصب علايم و گاردريل امكان تردد در ۳ ماه باقي مانده سال فراهم مي‌آيد و ۶ كيلومتر باقي مانده نيز كه در مرحله تعريض است به عنوان عبور موقت در خدمت مسافران و رانندگان اين محور ارتباطي است.

حيدري فعال بودن ۴۵ تا ۴۶ دستگاه ماشين‌آلات قرارگاه خاتم‌الانبيا را در اين مسير يادآور شد و اظهار كرد: با احداث ۱۰ دستگاه پل و عمليات آسفالت در ۲ لايه پيش‌بيني شده كل مسير آماده بهره‌برداري خواهد شد كه اميدواريم تا شهريور سال آينده به شكل كامل بزرگراه اردبيل – مشگين‌شهر به بهره‌برداري برسد.

وي در ادامه سخنان خود تصريح كرد: از محل رديف ملي براي محور اردبيل – مشگين‌شهر – پارس‌آباد ۳۰ ميليارد تومان منابع در نظر گرفته شده و ۵۴ ميليارد تومان نيز از محل توازن منطقه‌اي قرار است به اين پروژه اختصاص پيدا كند كه تخصيص اين منابع در سال جاري در حد صفر بوده است.

حيدري گفت:‌ اميدواريم با تأمين اعتبار در ماه‌هاي آينده بتوانيم بخشي از مطالبات پيمانكاران این محور را كه در حد ۷۵ تا ۸۰ ميليارد تومان است، پرداخت كنيم تا در اين محور ارتباطي پرتردد پیمانکاران ترغيب به فعاليت و كار شبانه‌روزي شوند.