شناسهٔ خبر: 102056 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان یکی استان های پیشرو در کشور/ آسفالت ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی خوزستان در سال ۱۴۰۰

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان از اجرای پروژه آسفالت ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال مالی۱۴۰۰ در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، غلامعباس بهرامی نیا با اشاره به اجرای ۷ هزار میلیارد ریال پروژه در سال گذشته و جاری در حوزه حمل و نقل و راهداری، اظهار کرد: استان خوزستان در دو بخش حمل و نقل جاده ای و راهداری به عنوان یکی از استان های استراتژیک و پیشرو در کشور است.

وی افزود: در طول انقلاب حماسه های زیادی از سوی رانندگان خلق شد که در طول این چند سال نیز این حماسه ها و از خودگذشتگی ها در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر استمرار دارد .

بهرامی نیا بیان کرد: استان خوزستان به دلیل داشتن منابع نفتی، فولاد، پتروشیمی، بنادر و نیز قطب کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اهمیت بندر امام خمینی (ره) بیان کرد: بندر امام(ره) مهمترین بندر در واردات کالاهای استراتژیک به کشور می باشد که علی رغم شیوع بیماری کرونا طی دو سال گذشته، تلاش شد تا خللی در جابجایی کالای های اساسی رخ ندهد.

بهرامی نیا با اشاره به برنامه های تشویقی برای حمل کالاهای اساسی از استان افزود: تخصیص لاستیک و روغن به ناوگان باری و مسافری از جمله برنامه هایی بود که عملیاتی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به مطالبات رانندگان طی چند سال گذشته افزود:  اقدامات خوبی در رفع مشکلات و مطالبات رانندگان انجام شد که مهم ترین آن می توان به اجرای تن کیلومتر در جابجایی کالا و نیز بیمه تکمیلی رانندگان بخش حمل و نقل کالا اشاره کرد.

بهرامی نیا بیان کرد: در بخش مسافری نیز با وجود بیماری کرونا و لزوم توجه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به دلیل شیوع این بیماری و کاهش ظرفیت، خسارات زیادی به رانندگان و شرکت های حمل و نقل مسافری وارد شد که بخشی از آن از طریق پرداخت تسهیلات در استان جبران شد.

بهرامی نیا با اشاره به تردد مسافران از پایانه های مرزی خوزستان، افزود: این بخش نیز تحت تأثیر ممنوعیت سفر و نیز لزوم اجرای شیوه نامه های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا بود و شاهد کاهش چشمگیر تردد مسافر از دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه طی دو سال گذشته بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و  نقل جاده ای خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راهداران در  حفظ و حراست از راه های مواصلاتی نقش اصلی را ایفا می کنند، تصریح کرد: راهداران به صورت شبانه روز برای جلوگیری از مسدود شدن جاده ها و خدمت رسانی مطلوب در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد : متاسفانه  تعدادی از همکاران در حوزه راهداری درحین کار دچار سانحه شدند و جان خود را از دست دادند که نشان دهنده سختی کار این عزیزان است.

بهرامی نیا در پایان ضمن تبریک مجدد هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری از تمامی دستگاه هایی که در طول سال با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در اجرای پروژه ها و پیشبرد اهداف همکاری و همیاری کردند، تشکر کرد.