شناسهٔ خبر: 102060 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازي اردبيل اعلام كرد:

۵۰ كيلومتر بزرگراه در مرحله افتتاح قرار گرفت / پرداخت ۳۵۰ ميليارد تومان مطالبه پيمانكاران در اولويت اصلی

محبوب حیدری - اردبیل مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: با تخصيص اولين منابع اعتباري ما قول مي‌دهيم تا ۲ ماه آينده بیش از ۵۰ كيلومتر بزرگراه را در مناطق مختلف استان اردبيل تكميل و آماده بهره‌برداري كنيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) ، محبوب حیدری مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در آستانه هفته حمل و نقل با اعلام این مطلب اظهار کرد: با تخصيص اولين منابع اعتباري ما قول مي‌دهيم تا ۲ ماه آينده ۵۰ كيلومتر بزرگراه را در سه راهي صحرا تا رضي ، ورودي گرمي ، پارس‌آباد به سربند ، اردبيل به مشگين‌شهر و اردبيل به سرچم تكميل و آماده بهره‌برداري كنيم.

وی گفت: در بحث توسعه بزرگراه‌ها اقدامات خوبي در ۵ سال اخير در استان آغاز شده كه ما بعد از تكميل مطالعات امكان‌سنجي و اخذ مجوز ماده ۲۳ سعي كرديم از رديف اعتبارات ملي براي تكميل بزرگراه‌ها بهره بگيريم.

حيدري افزود: در كنار مطالعات امكان‌سنجي، مطالعات زيست محيطي و مجوز پدافند غيرعامل نيز براي اجراي پروژه‌ها دريافت شده تا در مناطق مختلف استان طرح‌هاي توسعه بزرگراهي را شاهد باشيم.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل خاطر نشان كرد: در ۵ سال اخير احداث بزرگراه‌هاي استان از ۵۰ كيلومتر به بيش از ۳۰۰ كيلومتر ارتقا يافته تا در كنار كاهش تلفات و تصادفات تردد ايمن و كم خطري را در جاده‌هاي استان شاهد باشيم.

وی با بيان اينكه در همه مناطق شمال تا جنوب استان و همچنين غرب تا شرق طرح‌هاي توسعه‌ بزرگراهي در حال انجام است، اضافه كرد: در مجموع براي احداث پروژه‌هاي بزرگراهي در استان ۱۲ هزار ميليارد تومان اعتبار نياز داريم كه انتظار مي‌رود كه در يك برنامه بلند مدت بتوان با تأمين اين منابع احداث بزرگراه‌ها را به سرانجام رساند.

حیدری بيان كرد: براي تكميل ۳۰۰ كيلومتر بزرگراه در سطح استان ۴ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان منابع مورد نياز است كه انتظار مي‌رود به عنوان اولويت اصلي استان در دولت سيزدهم تأمين اين منابع را شاهد باشيم.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل به افزايش هزينه ساخت راه در بخش‌هاي كوهستاني و صعب‌العبور استان اشاره كرد و ادامه داد: عمده پيمانكاران فعال در استان بومي بوده و با همدلي و هماهنگي سعي مي‌كنند پروژه‌ها را به مرحله اجرايي برسانند در حالي كه ۳۵۰ ميليارد تومان بدهي به اين پيمانكاران داريم.