شناسهٔ خبر: 102082 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی؛

۴۰۰ دشت بزرگ در کشور وضعیت خوبی از لحاظ فرونشست ندارند

جلسه فرونشست زمین- شکرچی زاده - فارس.jpg رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: ۴۰۰ دشت بزرگ در کشور از لحاظ فرونشست دارای وضعیت نامناسبی هستند و شرایط خوبی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در سفر دو روزه به استان فارس در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی فرونشست زمین در استان فارس گفت: با توجه به فرونشست های موجود در کشور وزارتخانه های کشاورزی، نیرو و صمت با رویکرد فرونشست ها مجوزهایی که صادر می کنند را صادر کنند تا از فرونشست بیشتر جلوگیری شود.

محمد شکرچی زاده اضافه کرد: با توجه به مسئله مهم  فرونشست های کشور باید یک عزم ملی صورت بگیرد و یک ستاد ملی تشکیل شود و با کمک و همفکری اساتید، دانشگاهیان، مدیران و مسئولین به این امر مهم پرداخته شود و از دانشگاه شیراز عاجزانه درخواست داریم که با کمک مدیران میانی و استانی پای کار بیایند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی متذکر شد ما باید تلاشهای زیادی انجام دهیم و با یک عزم از فرونشست زمینها و آثار تاریخی جلوگیری کنیم چراکه اینها میراث آیندگان هستند  و باید به نسل آینده تحویل دهیم.

وی افزود: نیمی از آبهای زیرزمینی به اتمام رسیده و از بین رفته است و باید سازگاری شرایط از جمله کشاورزی را با توجه به وضعیت فرونشستها تغییر دهیم.