شناسهٔ خبر: 102153 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دیدگاه؛

رشد اقتصادی و توسعه صنعتی با بالندگی فناوری در حوزه‌های مختلف حمل و نقل

امین کیانی امین کیانی- سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

۲۶ آذر یادآور تعلق‌ خاطر رانندگان به معمار کبیر انقلاب و تلاش فعالان این عرصه برای کسب عزت و پیشرفت کشور عزیزمان ایران اسلامی است.

در این روز تاریخی در سال ۱۳۶۲ کامیونداران به فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای تخلیه بنادر و حمل و نقل مواد ضروری مورد نیاز مردم در بنادر جنوبی بسیج شدند.

صنعت حمل و نقل از دیرباز کارکردی به مثابه بستر توسعه در ابعاد منطقه‌ای و سپس ملی و بین‌المللی داشته است. به همین علت شاهد برقراری نسبتی مستقیم میان رشد اقتصادی و توسعه صنعتی با بالندگی فناوری در حوزه‌های مختلف حمل و نقل هستیم. بویژه آن که تداوم جریان مبادله از سطوح منطقه ای تا جهانی مستلزم پدیداری زنجیره ای از زیر ساخت های مختلف تا تدارک سامانه های هوشمند برای ایجاد حمل و نقلی ایمن، ارزان، سریع، پایدار و برخوردار از ضریب بالای بهره وری بوده است.

از سوی دیگر موقعیت ژئوپلتیک جمهوری اسلامی ایران و اقتضائات جهانی با توجه به رقابت شدید برای قرار گرفتن در مسیر کریدورهای ترانزیتی ایجاب می‌کند تا با هدف " توسعه زیر ساخت و نوسازی ناوگان" وزارت راه و شهرسازی با رویکردی جهادی همچون قرارگاه عملیاتی تحقق اهداف نظام در این راستا یعنی توسعه صنعت حمل و نقل گام‌های اساسی و بلندی را بردارد. 

رویکردی که محصول مستقیم آن رونق اقتصادی، اشتغال زایی پایدار، شکوفایی بخش خدمات و تبدیل ایران به مسیری امن و اقتصادی برای ترانزیت بار و مسافر در ابعاد منطقه ای و بین المللی خواهد بود؛ هدفی که به طور حتم دیپلماسی عزتمندانه " دولت مردمی" یکی از پشتوانه های تحقق آن است. 

اکنون که نماد حرکت و پویایی ایران اسلامی را می توان در طنین آوای فعالان حوزه حمل و نقل شنید، شایسته است در مسیر خدمت‌رسانی فعالان عرصه حمل ونقل همراه و همدل باشیم و قدر و منزلت خانواده عظیم حمل و نقل را در آیینه تاریخ بنگریم.

این روز را به تمامی دست اندرکارانِ صنعت حمل و نقل کشور که بی شک رسیدن به توسعه پایدار و عدالت اجتماعی در بخش حمل و نقل در گرو همکاری و مساعی تلاشگران این بخش است ، تبریک می‌گویم.

برچسب‌ها: