شناسهٔ خبر: 102188 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

توافق با دانشگاه شهید بهشتی برای احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیشوا به ارزش ۴ هزار میلیارد ریال

بیمارستان پیشوا مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از واگذای زمین به دانشگاه شهید بهشتی، با کاربری درمانی جهت ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیشوا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در راستای مشکلات راه اندازی بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیشوا که با تاخیر ۱۰ ساله در شهرستانی با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت توسط دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمد، حکم خلع ید دانشگاه و قلع و قمع مستحدثات صادر شد.

وی گفت: صیانت از حقوق عامه و حفظ حقوق بیت‌المال در اولویت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است و بر همین اساس و برای دوری از اسراف تا جایی که به منافع عمومی خدشه وارد نکند، پس از فسخ قرارداد واگذاری زمین به دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا و نظر به پیگیری‌های متعدد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دستور استاندار تهران مبنی بر واگذاری زمین مذکور با همان کاربری درمانی به دانشگاه شهید بهشتی جلسات متعدد کارشناسی برگزار شد. 

وی افزود: نهایتا این پیگیری‌ها منجر به تشکیل جلسه ای با حضور نوش آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران و رئیس دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد.

محبت خواه گفت: وفق قوانین و مقررات موجود، ضمن تنظیم صورتجلسه ای مساحت این زمین را بیش از ۲۶ هزار متر مربع اعلام و ارزش ریالی واگذاری اخیر را ۴ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

وی تقویت سیستم درمانی شهروندان جنوب شرق استان تهران را ضروری عنوان کرد و گفت: پیشوا تنها شهرستان فاقد بیمارستان است، اما با توجه به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به منطقه این موضوع مطرح شد تا با راه‌اندازی بیمارستان پیشوا فشار به مراکز درمانی شهرستان‌های اطراف کاهش یابد.