شناسهٔ خبر: 102193 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته حمل و نقل رانندگان و راهداري صورت پذيرفت :

حضور راهداران و رانندگان در نماز جمعه مركز استان مازندران

مازندران به مناسبت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداري جمع كثيري از مديران و راهداران اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و خانوده بزرگ حمل و نقل مازندران در نماز سياسي _ عبادي جمعه مركز استان شركت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران ) اسماعیل فولادی در حاشيه نماز سياسي عبادي جمعه(۲۶ آذر) ضمن تبريك هفته حمل و نقل و راهداري به تمامي تلاشگران بي ادعاي صنعت حمل و نقل و راهداري به وجود تمامي زمينه هاي حمل و نقل در استان اعم از حمل و نقل هوايي ـ ريلي ـ دريايي و جاده اي اشاره و عنوان كرد: بايد به مازندران به دليل دارا بودن تمامي ساختارها در بخش حمل و نقل توجه ويژه شود و اعتباراتي كافي و مناسب به اين استان تخصيص داده , چرا كه صنعت حمل و نقل مي تواند در زمينه توسعه و شكوفايي اين استان بسياركارساز و گره گشا باشد.

وي يادآور شد: شبكه راه هاي ارتباطي مازندران به طول۱۰۴۰۰ كيلومتر آزادراه ، بزرگراه، راه اصلي ، فرعي و روستايي به عنوان محوراصلي حمل و نقل جاده اي از عوامل عمده رشد و توسعه اقتصادي ، فرهنگي ، اجتماعي استان بوده و به عنوان شريان هاي حياتي و اقتصادي از جايگاه ويژه اي برخوردار است كه با صرف اعتبارات كلان در طول ساليان متمادي احداث شده و جز يكي از عظيم ترين سرمايه هاي ملي كشور محسوب مي شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه به پيشرفت ها و اقدامات گسترده در بخشهاي صنعت حمل و نقل در استان اشاره و اظهار داشت : خوشبختانه امروزه صنعت حمل و نقل در مازندران با همت و پشتکار تمامي مديران بخشهاي مختلف حمل و نقل و حمايت هاي همه جانبه دولت کريمه رو به پيشرفت و ترقي است.

وي در ادامه به وظيفه اصلي ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها اشاره و تصريح کرد: با توجه به اينكه وظيفه اصلي ادارات كل استانها حفظ و نگهداری و ايمن سازي راههاست، از اين رو اين اداره كل نيز اقدامات گسترده اي را در زمينه نگهداري و ايمن سازي جاده ها در دست اجرا داشته كه از جمله آنها مي توان به عملیات نصب انواع علائم ، خط كشي ها ، بهسازي و روكش آسفالت ، نصب جداکننده ها ( نیوجرسی ها ) ، آشکارسازی نقاط پرحادثه ، احداث دیوار های حفاظتی و احداث روشنایی در محورها اشاره کرد.

فولادی در خصوص عمليات راهداري زمستاني اين اداره کل در سال جاري خاطر نشان کرد: ۳۳ اکيپ راهداري و ۳۵۰ راهدار به همراه ۲۵۰ دستگاه از انواع ماشين آلات راهداري در گردنه هاي مهم و برفگير استان مستقر و آمادگي کامل براي اجراي عمليات راهداري و برف روبي در سطح محورها را دارند.

وی در ادامه به شبکه حمل و نقل عمومی استان اشاره و اظهارداشت : خوشبختانه شبکه حمل و نقل جاده ای استان در دو حوزه "جابه جایی کالا و مسافر" با همت و تلاش تشکل های صنفی حمل و نقل استان و نظارت دقیق این اداره کل شرایط مطلوبی داشته که جا دارد از تمامی دست اندرکاران حوزه حمل و نقل و تمامی مدیران صنفی این دو حوزه ( کالا و مسافر ) قدردانی شود.

گفتني است در كشور همه ساله از ۲۶ آذر ( روز حمل و نقل ) تا ۱ ديماه ( روز راهدار) به عنوان هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداري نامگذاري شده است.