شناسهٔ خبر: 102220 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته حمل و نقل انجام گرفت؛

بهره برداری از پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان

افتتاح راهداری.jpg همزمان با هفته، رانندگان و راهداری آئین بهره برداری از پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اعتبار ۳۰۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)،امروز آئین بهره برداری از پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با حضور مدیران کل مدیریت بحران، هلال احمر و همچنین روسای پلیس راه و اورژانس استان اردبیل برگزار شد.

کلیم اله وثوقی در مراسم افتتاح این پروژه ها تصریح کرد: با توجه به اینکه محورهای اردبیل به سرعین و اردبیل به نیر در فصل زمستان و بارش یکی از محورهای مهم در حوزه فعالیت راهداران می باشد، احداث راهدارخانه جزو اولویت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بود که با تلاش های انجام شده در کمتر از ۸ ماه عملیات اجرایی راهدارخانه بزرگراه اردبیل- نیر سه راهی سرعین اجرایی و با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

عضو شورای اداری استان اردبیل به هزینه کرد ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در خصوص اجرای طرح راهداری محوری در جاده های استان خبر داد و افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار در حوزه ماشین آلات و هم چنین یکصد میلیارد تومان نیز به عملیات نگهداری راهداری استان اختصاص یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در ادامه به اجرای ۵۰ کیلومتر روکش های حافظتی آسفالت، ۸۵ هزار مترمربع لکه گیری و اجرای عملیات درزگیری به طول ۱۱ کیلومتر در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: این عملیات با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان در ۸ ماهه نخست سالجاری در استان اردبیل اجرایی شده است.

وثوقی همچنین از بهره برداری از سیستم روشنایی ابتدای محور اردبیل – سرچم طی امروز خبر داد و گفت: این پروژه که یکی دیگر از مهمترین پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای افزایش ایمنی تردد کنندگان و هدایت ایمن کاربران جاده ای در محور یاد شده می باشد که با اعتبار  ۱۲ میلیارد تومان اجرایی شده و طی امروز به بهره برداری رسید.

دبیر کمیسیون اجراپی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۱ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل به سیستم روشنایی مجهز می باشند افزود: ۳۱ کیلومتر پروژه سیستم روشنایی در محورهای مواصلاتی استان نیز در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار می باشد که ۱۱ کیلومتر از آن در محور اردبیل، سرچم در محدوده کجل، ۱۰ کیلومتر در محور اردبیل، خلخال در محدوده پلیس راه، ۱۰ کیلومتر در مسیر اردبیل به سمت پلیس راه مغان است.