شناسهٔ خبر: 102230 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با وجود فعالیت سامانه بارشی

کلیه محورهای شریانی و اصلی آذربایجان غربی باز و تردد برقرار است

برفروبی آذربایجان غربی مدیرکل راهداری ‌وحمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت:  با وجود فعالیت شدید سامانه بارشی در آذربایجان غربی هیچ محور اصلی در استان مسدود نیست و تردد در کلیه محورهای شریانی و اصلی  برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ارسلان شکری با اشاره فعالیت سامانه بارشی در استان آذربایجان غربی خصوصا در مناطق جنوبی استان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: علی رغم بارشهای اخیر در استان تمام محورهای اصلی و شریانی استان با همت و تلاش شبانه روزی راهداران خدوم  اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی باز و تردد کامل در آنها برقرار است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد : تنها در شهرستان ارومیه و در منطقه صومای برادوست راه ۵۰ روستا بر اثر بارش های شدید مسدود است که طی ساعات آینده و با تلاش راهداران این محورها نیز بازگشایی خواهد شد.

وی گفت:  محورهای شهرستانهای ارومیه ، سلماس، خوی،  چایپاره ، چالدران،  نقده،  اشنویه ، تکاب،  شاهین دژ و مهاباد از جمله مهمترین محورهای استان را شامل می‌شود که عملیات برفروبی طی ۲۴ ساعت گذشته در آنها انجام شده است.

شکری افزود: برفروبی در مناطقی مثل ارومیه - سرو سنگین گزارش شده و در برخی از محورها نیز عملیات برفروبی خفیف و بصورت نمک پاشی و جلوگیری از یخ زدگی محور بوده است.

وی اظهار داشت: راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با آمادگی کامل در محورهای مواصلاتی استان  و ۶۸ راهدارخانه ثابت و سیار بصورت شبانه روزی حضور دارند و راهها استان را بر حسب اولویت راههای اصلی و فرعی و میزان تردد بازگشایی می کنند.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان آذربایجان غربی از هم وطنان گرامی نیز درخواست کرد : از تردد های غیر ضروری در جاده ای اجتناب کرده و در صورت ضرورت حتما از طریق شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان آخرین اخبار وضعیت راهها و شرایط جوی را رصد نمایند و حتما وسیله نقلیه خود را به زنجیر چرخ و سایر وسایل ایمنی مجهز کنند.