شناسهٔ خبر: 102233 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پی پیش بینی بارش های احتمالی :

آمادگی کامل راهداران شهرستان سلماس برای مقابله با بحران‌های احتمالی در اجرای طرح زمستانی

راهداران شهرستان سلماس رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سلماس از آمادگی کامل راهداران شهرستان سلماس برای مقابله با بحرانهای احتمالی در اجرای طرح زمستانی خبر داد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، بهنام اصغری از آمادگی کامل راهداران شهرستان سلماس برای مقابله با بحرانهای احتمالی در اجرای طرح زمستانی خبر داد و  گفت: در حال حاضر ۴ تیم اجرایی شهرستان در ۲ راهدارخانه ثابت جهت مقابله با بحرانهای احتمالی در اجرای طرح زمستانی محورهای ارتباطی حوزه استحفاظی در آمادگی کامل به سر می برند.

وی اضافه کرد: پس از اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و برودت هوای شهرستان این اداره به منظور خدمات رسانی مطلوب در کمترین زمان ممکن به کاربران جاده‌ای، تمامی راهدارخانه ها و گشت‌های راهداری و ترابری خود را در حالت آماده باش قرار داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این راستا تمامی ۳۷ نیروی فعال حوزه راهداری به حالت آماده باش در آمدند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی با حدود ۲۰ دستگاه از ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین فعال راهداری به ارائه خدمت بپردازند.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سلماس با بیان اینکه راهداری براساس رسالت کاری خود مسئولیت اصلی حفظ و نگهداری از راههای ارتباطی تعریف شده حوزه استحفاظی خود را در مواقع بحرانی عهده دار است، تصریح کرد: این اداره با بسیج تمامی امکانات نظیر ماشین‌آلات و نیروی انسانی، آمادگی کامل جهت مقابله با وقوع هرگونه بحران احتمالی در اجرای طرح زمستانی را دارد و بدین منظور هر دو راهدارخانه قره تپه و مرکزی شهرستان به لوازم مورد نیاز تجهیز شده‌اند.

اصغری با بیان اینکه شهرستان سلماس از ۶۴۲ کیلومتر راه روستایی، ۱۸ کیلومتر راه فرعی و ۸۷ کیلومتر محور فرعی برخوردار است، گفت: از رانندگان عزیز درخواست داریم با توجه به فرارسیدن فصل بارش و سرما، در مواقع اعلام هشدار‌های ستاد مدیریت بحران از تردد‌های غیر ضروری در محور‌های مواصلاتی شهرستان خودداری کنند.

وی تاکید کرد: از شهروندانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان را دارند تقاضا داریم ضمن آگاهی از وضعیت هوا در زمان سفر، رعایت فاصله طولی، نکات ایمنی وسیله نقلیه، به همراه داشتن زنجیرچرخ، سوخت کافی و وسایل گرمایشی مطمئن را مد نظر داشته باشند.