شناسهٔ خبر: 102302 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

۲۳۵ کیلومتر راه شریانی خوزستان بهسازی می شود

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از بهسازی ۲۳۵ کیلومتر راه شریانی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)،  غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: از سال ۹۹ تا ۸ ماه سال جاری، با تخصیص حدود ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار، حدود ۲۸۶ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در راه ‌های شریانی اصلی، ‌فرعی و روستایی و حدود ۶۴۷ کیلومتر عملیات لکه‌گیری و درزگیری در این محورها انجام شده است.

وی افزود: برای امسال نیز بهسازی ۲۳۵ کیلومتر از محورهای شریانی استان در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان عنوان کرد: ساخت راه‌های روستایی از سال ۹۹ بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای قرار گرفت و از سال ۹۹ تا ۸ ماهه امسال ۲۴۸ کیلومتر راه روستایی آسفالت و به بهره‌برداری رسیده است.

بهرامی نیا بیان کرد: همچنین پروژه ساخت و بازسازی۴۵۰ کیلومتر راه‌ روستایی استان تا پایان سال مالی جاری با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار اجرایی می شود.

وی با اشاره اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی راه ها بیان کرد: اجرای بیش از ۹ کیلومتر نیوجرسی، نصب بیش از ‌۶۰ هزار تابلو علائم در جاده‌ها، نصب۲۴۰۰ تابلو اطلاعاتی ایجاد ۱۳.۵ کیلومتر روشنایی و به روزرسانی ۳۱۲ کیلومتر روشنایی موجود در راه‌ ها از اقدامات انجام شده در راستای ایمن سازی محورهای استان است و تا کنون یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط کشی راه انجام شده است و تا آغاز سال جدید ادامه اجرای این پروژه نیز در برنامه اداره کل قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص  نگهداری ابنیه فنی و پل ‌ها افزود: ۷۹ دستگاه ابنیه فنی تعمیر و  ۷۸ دستگاه نیز احداث شده است.

بهرامی نیا با اشاره به شاخص خدمات‌دهی در راه‌ های شریانی بیان کرد: میانگین کشوری شاخص خدمات‌دهی در راه های شریانی ۷۳ است و استان خوزستان از عدد ۱۰۰ توانسته عدد ‌۷۸ را کسب کرده و در جایگاه پنجم کشوری قرار گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: استان خوزستان حدود ۱۸ هزار کیلومتر انواع راه برخوردار است که ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن آسفالته بوده و از این میزان نیز ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه شریانی است که حدود ۸۰ درصد ترافیک در راه های شریانی می باشد؛ به این دلیل کسب رتبه پنجم کشوری در شاخص خدمات دهی نشان دهنده سلامت روسازی جاده های استان است.

وی با اشاره به شاخص ناهمواری راه های شریانی در خوزستان عنوان کرد: استان در این زمینه رتبه پانزدهم را در کشور دارد. و میانگین کشوری ۲.۸ است و ما با اقدامات انجام شده با میانگین کشوری برابر هستیم.