شناسهٔ خبر: 10247 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مقدوری، در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد؛

بررسی طرح تشکیل سازمان فرابخشی و اجرایی حاشیه مشهد در هیئت دولت / تعیین اعتبار برای بافت‌های فرسوده کلانشهرهای مذهبی

محمد مقدوری معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی در حاشیه برگزاری "دومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیاء، بهسازی و نوسازی شهری " از بررسی وضعیت تشکیل سازمان فرابخشی و اجرایی حاشیه شهر مشهد که در سفر استانی سال گذشته دولت یازدهم به خراسان رضوی مصوب شده بود در کمیته‌های زیرمجموعه هیئت دولت خبر داد.

محمد مقدوری در حاشیه برگزاری این جلسه و در گفت گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص اعلام کرد: در این باره پیشنهاد استان در خصوص تشکیل این سازمان اجرایی تهیه شده و به وزارت کشور منعکس شده است که در صورت تصویب  آن به سرعت آن را عملیاتی خواهیم کرد. در حال حاضر برای آن که کار معطل این مسئله باقی نماند در حال اجرای طرح هایی در حد خارج از مصوب بوده تا به محض ابلاغ  مصوبات جدید عملیات لازم در این خصوص اجرا شود.

مقدوری در ادامه سخنان خود ضمن خبر دادن از بررسی این پروژه در کمیته های زیرمجموعه هیئت دولت تأکید کرد: با توجه به سخنان معاونت عمرانی وزارت کشور در جلسه امروز این وزارتخانه قصد دارد این مصوبات را به همراه مصوبات جلسه امروز ستاد بازآفرینی به ما ابلاغ کند.

این مقام مسئول درباره طرح تخصیص اعتبارات ۶۱ میلیاردی برای بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده در کلانشهرهای مذهبی کشور گفت: امسال بودجه ای در این خصوص تعیین شده ولی هنوز نه ابلاغ شده و نه تخصیص آن به ما اعلام شده است ضمن اینکه این بودجه فقط منحصر به مشهد نبوده و بقیه کلانشهرهای مذهبی را نیز در بر می گیرد.

مقدوری در بخش دیگری از صحبت هایش درباره تغییرات بافت فرسوده مشهد از سال گذشته تا کنون بیان کرد: در بافت فرسوده همان برنامه های مصوب قبلی از جمله بازگشایی معابر و و توسعه زیرساخت ها به ویژه در بافت پیرامونی حرم مطهر را پیش برده ایم ولی درخصوص بخش های ناکارآمد به دلیل عدم ابلاغ وجه یا تخصیص تسهیلات بانکی هنوز اقدام خاصی صورت نپذیرفته است.

وی در ادامه تأکید کرد: سعی ما در این مدت برآن بوده تا با سرعت بیشتری در بافت پیرامون حرم مطهر و بازگشایی معابر و توسعه زیرساخت ها کار شود.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی درخصوص مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت های اقتصادی ساکنان محلات هدف در امر نوسازی و احیا گفت:ساکنان بافت های فرسوده  امکان سرمایه گذاری ندارند بیشتر نظر بر این است تا از مشارکت بخش خصوصی در توانمند سازی ساکنان و طرح های کلانی که قابل ارائه است استفاده شود که اشتغال زایی برای این افراد بهترین راه ممکن و قابل اجرا در این حوزه به شمار می رود.

جلسه «ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ ها و محله‌ های هدف احیا، بهسازی و نوسازی شهری» دیروز سه‌شنبه ۱۳ مرداد با حضور بیشتر اعضا و نمایندگان دستگاه‌ ها و وزارتخانه‌ های مختلف برگزار شد.

در این نشست، «بسته پیشنهادی برنامه‌ ریزی عملیاتی طرح ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌ های غیر رسمی شهر مشهد» که سال قبل از سوی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی و سازمان همیاری شهرداری‌ های کشور به عنوان نماینده وزارت کشور در یک اقدام مشترک و پس از سفر استانی هیئت دولت به خراسان رضوی تهیه و تدوین شده بود، با رأی همه اعضا به تصویب رسید./

نظر شما