شناسهٔ خبر: 102471 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی مراسمی با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن؛

فرمانده جدید یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان خراسان رضوی معرفی شد

۲۰۲۱۱۲۱۹_۱۲۱۶۰۳.jpg با حضور فرمانده یگان سازمان ملی زمین و مسکن، فرمانده جدید یگان حفاظت اراضی اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی منصوب شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (خراسان رضوی)، طی مراسمی با حضور سرهنگ پاسدار جواد خردمند مشاورویژه معاون وزیر و فرمانده یگان سازمان ملی زمین و مسکن، سیدعبدالمجید نژاد صفوی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سرهنگ محمد دولخانی رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان، فرزاد بهشتی توندری معاون دادستان و سرپرست ناحیه ۷ دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و فرماندهان یگان های حفاظت اراضی استان، سرهنگ مجید علی نیا به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت اراضی اداره کل راه وشهرسازی استان معرفی شد.

در این مراسم که در محل سالن جلسات اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی برگزارشد، سرهنگ جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تعاملات خوب بین اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی و یگان حفاظت گفت: در راستای حفاظت از اراضی ملی راه و شهرسازی خراسان رضوی بیشترین مساعدت را داشته و به همین منظور از تلاشهای مهندس نژاد صفوی مدیرکل و معاونین ایشان صمیمانه قدردانی می کنم.

سید عبدالمجید نژاد صفوی مدیرکل راه وشهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تلاش براین است که با استفاده از فناوری های نوین و همچنین  با گشت های حضوری نیروهای یگان حفاظت این اداره کل پوشش بسیار مناسبی جهت مراقبت از اراضی استان ایجاد شود گفت :  با ظرفیت ایجاد شده، یگان حفاظت از اراضی در حراست و حفاظت از اراضی ملی بسیار مجدانه عمل می کند وآمار اجرای احکام و رفع تصرفات فوری در سطح استان از بدو تشکیل یگان تا کنون حدود صد هزار میلیارد ریال برآورد شده است که بیانگر جدیت این یگان در پیشگیری از وقوع تصرف و همچنین رفع تصرف از اراضی ملی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی به اقدامات مهم اين يگان در طول سال های اخير اشاره کرد و افزود: مردمی کردن حفاظت از اراضی بیت المال همواره مورد تاکید قرار گرفته و اطلاع رسانی های خوبی در این زمینه در سالیان گذشته توسط همکاران یگان حفاظت استان با همکاری اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان خراسان رضوی صورت گرفته است.

سید عبدالمجید نژاد صفوی تاکید کرد: تمامی نیروهای یگان حفاظت این اداره کل موظفند در اراضی متعلق به دولت به صورت تمام وقت گشت زنی نمایند و حتی در روزهای تعطیل و خارج از وقت اداری نیز این روند با تلاش بیشتری ادامه داشته باشد.

در ادامه مراسم، فرزاد بهشتی توندری معاون دادستان و سرپرست ناحیه ۷ دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی با تشكر از فعاليت هاي يگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان خراسان رضوی و اقدامات موثر مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی بر تعامل خوب، سازنده و بي نظير بين نيروهای انتظامي و یگان حفاظت در سالهاي اخير اشاره و اظهار اميدواري کرد كه برآيند اين تعامل، حفاظت موثر و مفيد از اراضی بیت المال و ریشه کنی کامل زمین خواران در استان خراسان رضوی باشد.

معاون دادستان خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی به لحاظ وسعت جغرافیایی از جایگاه خاصی برخوردار است که باید متناسب با وسعت استان تخصیص بودجه و نیروی انسانی مناسب تقویت شود.

محمد دولخانی سرپرست پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي استان خراسان رضوي نیز با تشكر از زحمات يگان حفاظت از اراضي اداره كل راه و شهرسازي گفت : بايد با هماهنگي جهاد كشاورزي و منابع طبيعي فرايند واگذاري و تحويل اراضي به نحو مناسبي باز تعريف شود تا با توجه به شرايط ويژه اقتصادي به جاي فرايند طولاني رفع تصرف از وقوع تصرف پيشگيري شود.

درپایان این مراسم از زحمات سرهنگ بهرام خسروی فرمانده سابق یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اهداء لوح سپاس و هدیه تجلیل شد.