شناسهٔ خبر: 102493 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور نماینده مردم بروجن در مجلس و جمعی از مدیران استانی انجام شد؛

آغاز احداث نخستین پروژه مسکن کارگران کشور در بروجن

مسکن کارگران بروجن 4.jpg کلنگ احداث نخستین پروژه مسکن کارگران کشور با حضور جمعی از مدیران استان چهارمحال و بختیاری در شهرک الهیه بروجن به زمین زده شد.

به گزارش پابگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و وبختیاری)، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان در این زمینه گفت: این پروژه ۴۰ واحدی، بعنوان اولین پروژه مسکن کارگری کشور در زمینی به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع  و در فاز ۱ محله الهیه بروجن احداث می شود. اسکندر امینی افزود: مسکن کارگران بروجن در قالب طرح اقدام ملی مسکن بصورت تعاونی مسکن کارگران و پیرو تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص احداث ۲۰۰ هزار واحد برای جامعه کارگری کشور است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین، ضمن اشاره به توسعه کشور با تلاش جامعه کارگری، اظهار داشت: یکی از پایه‌های اصلی توسعه کشور، جامعه کارگری ما است؛ قشری که زحمتکش، پرتلاش و محروم از بسیاری از مزایای اقشار دیگر است؛ در حالی که بخش عمده موتور پیشران توسعه کشور کارگران هستند.

حجت الاسلام امیرقلی جعفری افزود: با یک همت جهادی اولین کلنگ برای مسکن کارگران در کشور در شهرستان بروجن، استان چهارمحال و بختیاری و در بهترین نقطه محله الهیه زده شد و این کار بزرگ در گرو عزم جهادی مسئولان بوده و قابل تقدیر است.

فرماندار شهرستان بروجن نیز یکی از کارهای مهم هر دولت را تأمین مسکن ارزان قیمت برای اقشار مختلف دانست و گفت: در طول بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است. مسعود ملکی افزود: دولت سیزدهم هم اولویت خود را ساخت مسکن برای اقشار مختلف قرار داده و در مرکز شهرستان نیز هم اکنون ۶۰۰ واحد در حال ساخت می باشد؛ اما فاصله با اهداف دولت در این خصوص زیاد است. وی عزم جدی مسئولان و متولیان مسکن را در این زمین خواستار شد.