شناسهٔ خبر: 102513 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال جاری انجام شد

نصب و تعمیر ۵۸ کیلومتر روشنایی در راه‌های استان مرکزی

روشنایی طولی استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از نصب ۸ کیلومتر و تعمیر ۵۰ کیلومتر روشنایی طولی با اعتباری افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال در راه‌های برون شهری استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ( استان مرکزی) ، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ، با اشاره به تلاش های بعمل آمده جهت ارتقای ایمنی راه‌های استان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۵۰ کیلومتر از خرابی روشنایی راه‌های استان با شش میلیارد تومان اعتبار تعمیر و در هشت کیلومتر از راه‌های استان روشنایی جدید با ۱۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی افزود: اصلی‌ترین دغدغه در حوزه راهداری برقراری ایمنی در محورهای مواصلاتی و تأمین آرامش و آسایش برای کاربران جاده‌ای است که در این راستا اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بصورت مستمر و شبانه‌روزی در تلاش است تا این مهم در شبکه راه‌های استان محقق شود.

مدیرکل راهداری و ‌حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: ایمنی راه‌ها مختص جسم راه نبوده و تأمین آن در حاشیه و حریم راه‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: در راستای ارتقای ایمنی حاشیه راه‌ها، طی سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۳۰ کیلومتر احداث شیب شیروانی با بهره‌گیری از پتانسیل ماشین‌آلات و تجهیزات سازمانی در راه‌های استان مرکزی اجرا و حدود ۲۲۵ کیلومتر دیگر از شیب شیروانی راه‌ها اصلاح شده است.

به گفته جهانی بیش از ۶۷۰ کیلومتر رگلاژ شانه خاکی جهت رفع افتادگی شانه از لبه آسفالت، ۴۵۰ کیلومتر اصلاح و اجرای شانه خاکی و پاکسازی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر از حریم جاده بمنظور ارتقای ایمنی و منظر راه در مجموع محورهای مواصلاتی استان توسط پرسنل ادارات تابعه شهرستان‌ها اجرا شده است.

وی با اشاره به اهمیت ایمن سازی فیزیکی راه‌ها از نصب ۳۰ دستگاه و تعمیر ۸۰ دستگاه چراغ چشمک زن با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار، نصب ۵۰۰ متر و تعمیر ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر حفاظ فلزی گاردریل با ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار و اجرای دو هزار متر حفاظ بتنی نیوجرسی با ۱۸ میلیارد ریال اعتبار در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی آشکارسازی و هدایتگری راه را نیز از اقدامات بعمل آمده عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود ۹۰۰ کیلومتر از سطح راه‌های استان با صرف ۹۰ میلیارد ریال اعتبار خط کشی شده و برای هدایت ترافیکی ۳۱۰ مترمربع تابلوی اطلاعاتی نصب و ۵۲۰ مترمربع تعمیر شده و حدود ۴۵۰۰ عدد انواع تابلوهای انتظامی، اخباری و علائم هشداردهنده برای برقراری ترددی ایمن در راه‌های استان مرکزی نصب شده است.

وی مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ارتقای ایمنی راه‌های استان را ۳۶ میلیارد تومان برشمرد و ادامه داد: ۱۱ میلیارد تومان از این اعتبارات تاکنون تخصیص یافته و امیدواریم با تداوم تخصیص اعتبارات ابلاغی، بر اساس برنامه‌های هدف، اقدامات شایسته‌ای در راستای افزایش ضریب ایمنی در شبکه راه‌های استان صورت گیرد.

جهانی در پایان یادآور شد تمام تلاش‌ها جهت تحقق رسالت سازمانی در حوزه راهداری، برقراری ایمنی، آرامش و آسایش برای کاربران جاده‌ای است تا سفری سلامت برای مردم حاصل شود.