شناسهٔ خبر: 102518 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

ایمنی و حفظ جان انسانها سرلوحه کار راهداری مازندران است

مازندران سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در مراسم گراميداشت هفته حمل‌ و‌ نقل، رانندگان و راهداري این استان عنوان کرد : ایمنی و حفظ جان انسانها ، سرلوحه کار این اداره کل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی ( مازندران) ،  اسماعیل فولادی در این مراسم ضمن تبريك هفته حمل‌ و‌ نقل، رانندگان و راهداري به تمامی دست اندرکاران این بخش، شغل راهداري را يك شغل مقدس دانست و اظهار داشت: شبكه راه هاي ارتباطي مازندران به طول ۱۰۴۰۰ كيلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلي ، فرعي و روستايي به عنوان محوراصلي حمل و نقل جاده اي از عوامل عمده رشد و توسعه اقتصادي ، فرهنگي ، اجتماعي استان بوده و به عنوان شريانهاي حياتي و اقتصادي از جايگاه ويژه اي برخوردار است كه با صرف اعتبارات كلان در طول ساليان متمادي احداث گرديده و جز يكي از عظيم ترين سرمايه هاي ملي كشور محسوب مي شود.

وی به پيشرفت ها و اقدامات گسترده در بخشهاي صنعت حمل و نقل در استان اشاره و اظهار داشت : خوشبختانه امروزه صنعت حمل و نقل در مازندران با همت و پشتکار تمامي مديران بخشهاي مختلف حمل و نقل و حمايتهاي همه جانبه دولت رو به پيشرفت و ترقي است.

 فولادی در خصوص عمليات راهداري زمستاني اين اداره کل در سال جاري خاطر نشان كرد: در حال حاضر ۳۳ اکيپ راهداري با ۳۵۰ راهدار به همراه ۲۵۰ دستگاه از انواع ماشين آلات راهداري در گردنه هاي مهم و برفگير استان مستقر و آمادگي کامل براي اجراي عمليات راهداري و برف روبي در سطح محورها را دارند.

وی در ادامه شرایط استان را به لحاظ وسعت، راه های مواصلاتی، داشتن مناطق کوهستانی و وجود گردنه های مختلف، خاص توصیف کرد و اظهار داشت: انتظارداریم تا هموطنان علاوه بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، زمان سفر، وضعیت راه، اخبار هواشناسی، داشتن تجهیزات و امکانات از جمله زنجیر چرخ و همکاری با نیروهای امداد و نجات جاده ای را مورد توجه قرار بدهند.

 فولادی در ادامه به حوزه حمل و نقل استان اشاره و تصریح کرد : فعالین حوزه حمل و نقل جاده ای مازندران با بیش از ۳۳۳ شرکت حمل و نقل بار و مسافر و ۵ شرکت حمل و نقل بین المللی توانسته اند همگام و همراه با دیگر عزیزان عرصه حمل و نقل کشور سهم ارزنده ای در به حرکت در آوردن چرخه های اقتصادی داشته باشند.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در این مراسم خاطر نشان ساخت : در روزهای سخت و نفس گیر کرونایی که بهترین پناهگاه و مامن آدمی، خانه است ، هدایتگران حمل و نقل و رانندگان سخت کوش در کنار مدافعان سلامت در خط مقدم چرخه اقتصاد و کمک رسانی به مردم شریف کشور مشغول بوده و با تلاش مثال زدنی در جهت جابجایی کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری و جابجایی هم وطنانشان گام های ارزنده ای برداشتند ، تا جایی که می توان با قدرت اعلام کرد همان طور که کادر درمانی مدافعان سلامت بوده ، دست اندرکاران حمل و نقل نیز مدافعان چرخه اقتصاد و معیشت مردم هستند.

گفتنی است : در این مراسم از مدیران نمونه شرکت های حمل و نقل و رانندگان ناوگان حمل‌ و نقل عمومي جاده‌اي استان ( کالا و مسافر ) و راهداران پر تلاش  با اهدا لوحی تقدیر بعمل آمد.