شناسهٔ خبر: 102524 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

آمار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان قم از ۴۷ هزار تن گذشت/ اعلام نتایج اولیه در سامانه ثمن

صبوری طبق تازه‌ترین آمار ارائه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان بیش از ۴۷ هزار متقاضی در استان قم در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، حسن صبوری اظهار داشت: تاکنون ۴۷۶۰۰ متقاضی در استان قم در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

وی در خصوص جزییات آمار ثبت نام کنندگان توضیح داد: تا کنون در شهر قم ۴۶۹۵۴، در شهر کهک ۴۵۰ ، در شهر دستجرد ۱۴۳ و در شهر سلفچگان ۵۳ تن در سامانه نهضت ملی نام نویسی کرده اند.

وی افزود: ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در استان قم بلافاصله بعد از تأمین زمین و موافقت شورایعالی شهرسازی و معماری کشور با الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان به شهر قم در سامانه  https://saman.mrud.ir/ آغاز شد.

صبوری در خصوص شروط تایید متقاضی در طرح مسکن نهضت ملی توضیح داد: متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و در صورت احراز این شرایط، تایید اولیه خواهند شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بر اساس قانون، زنان سرپرست خانوار و دختران مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

صبوری افزود: بر اساس مصوبه تازه شورایعالی مسکن، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند.

وی با اشاره به این که نتایج اولیه استعلامات از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می شود توضیح داد: به زودی نتیجه اولیه ثبت نام متقاضی اعلام می شود و در سامانه نهضت ملی مسکن (ثمن) قابل مشاهده خواهد بود.

صبوری تصریح کرد: مبنای پالایش اولیه، سابقه مالکیت شخصی(ثبتی) و دولتی(فرم ج) است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن از هشتم آذرماه آغاز شده و تا ۱۵ دی ادامه دارد.