شناسهٔ خبر: 102568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای فنی آذربایجان غربی بیان شد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای نهضت ملی مسکن

خبر جلسه شورای فنی با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، نماینده آشوریان و کلدانیان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در جلسه شورای فنی آذربایجان غربی بر توسعه صنعتی‌سازی و پیاده‌سازی روش‌های نوین در اجرای ساختمان تاکید کرد و گفت: کاهش مخاطرات زلزله با رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان و آیین نامه۲۸۰۰ باید به عنوان یک اصل در ساخت و سازها در اولویت باشد.

محمد شکرچی زاده در این جلسه ضمن تأکید بر سیاستگذاری‌های تدوین شده در جهت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در ساخت و ساز و اجرای نهضت ملی مسکن، افزود: هر چه به سمت رعایت مقررات ملی ساختمان و آیین‌نامه ۲۸۰۰ در ساخت و سازهای جدید پیش برویم، می‌توانیم خسارت های ناشی از زلزله و دیگر حوادث را کاهش بدهیم.

وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت‌ها و فناوری های نوین در ساخت و ساز باید ابتدا به تایید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برسد سپس قابلیت اجرایی به خود بگیرد.

همچنین بر در این جلسه رعایت بیش از پیش فرآیندهای استانداردی  در ساخت  و توسعه راه‌ها تأکید شد.