شناسهٔ خبر: 102584 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان: 

در پی بارش های اخیر تعداد روستاهای مسدودی آذربایجان غربی به ۱۳۲ روستا رسید

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : بارش های اخیر ۱۳۲ روستای استان را مسدود کرده و راهداران در حال بازگشایی محورهای مسدودی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : به دنبال بارش های اخیر با تلاش راهداران تردد در تمام محورهای اصلی و شریانی استان باز بوده و تردد روان در آنها جریان دارد.

وی افزود : بدلیل اولویت بندی برفروبی از محورهای اصلی و شریانی و سپس راههای کم ترافیک و روستایی، بارشهای اخیر تاکنون باعث مسدودی راه ۱۳۲ روستا در استان شده که البته این راهها هم بتدریج و با همت راهداران در اسرع وقت بازگشایی خواهند شد.

شکری اظهار کرد: این اساس راه ۴۶ روستا در شهرستان ارومیه ، ۱۸ روستا در شهرستان اشنویه ، ۱۰ روستا  در شهرستان تکاب ، ۱۴ روستا در شهرستان پیرانشهر،  ۸ روستا در شهرستان چالدران، ۲ روستا  در شهرستان خوی ، ۲۸ روستا در شهرستان سلماس، ۳ روستا  در شهرستان مهاباد و ۳ روستا در شهرستان میاندوآب درحال بازگشایی است.

وی ادامه داد: در پی بارشهای اخیر ۱۱۷ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین راهداری و  ۲۳۶ نفر راهدار عملیات برفروبی و نمک پاشی محورهای استان را با ۱۴۸۰ تن ماسه و نمک و انجام ۱۷۷۲ کیلومتر برفروبی تا کنون انجام دادند که البته این عملیات همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد کاربران جاده ای از ترددهای غیر ضرور در روزهای برفی و در محورهای برفگیر خودداری کنند و در صورت ضرورت حتما وسیله نقلیه خود را به وسایل ایمنی مجهز کرده و لباس گرم و خوراک خشک همراه داشته باشند.