شناسهٔ خبر: 102757 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف تحقق شعار سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها" صورت گرفت:

برگزاری ۲۰ جلسه کمیسیون قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در استان تهران/ بررسی ۳۰۰ پرونده تولید و اشتغالزایی در این کمیسیون

محبت خواه3.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری منظم و مستمر جلسات تبصره یک ماده یک در محل سازمان جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه از تشکیل ۲۰ جلسه تبصره یک ماده یک (قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها) در محل سازمان جهاد کشاورزی این استان خبر داد.

وی گفت:کمیسیون مذکور به منظور تشخیص ضرورت تغییر کاربری در اراضی خارج از محدوده شهرها و شهرک‌ها هر دو هفته یکبار با حضور اعضا مرکب از جهاد کشاورزی، ‌ امور اراضی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و نماینده استانداری تهران به ریاست سازمان جهاد کشاورزی با هدف بررسی تقاضاهای واصله به دبیرخانه جهاد کشاورزی و همچنین آرا منتهی به رای دادگاه تشکیل جلسه داده و پرونده های تقاضای احداث که بیشتر شامل موارد تولید و احداث هستند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: تشخیص ضرورت احداث هر بنایی در اراضی زراعی و باغی خارج در محدوده شهرها و شهرک‌ها به تشخیص این کمیسیون و رای نهایی اعضا بستگی دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران افزود: با یک برنامه ریزی منسجم از ابتدای سال ۱۴۰۰  و با هدف تحقق شعار سال در حمایت از تولیدات تاکنون بیست جلسه تشکیل شده که به بررسی ۳۰۰ پرونده پرداخته شده است.

محبت خواه گفت: در جلسه بیستم کمیسیون، به موارد خاص تولیدات کشاورزی و باغی شامل (پروار بندی گوساله، پرورش ماهی زینتی، احداث گلخانه گلها و گیاهان زینتی، پرورش قارچ خوراکی، احداث گلخانه سبزی و صیفی، ایستگاه جمع آوری شیر دامی و ...) پرداخته شد.

وی رویکرد کمیسیون تبصره یک ماده یک را در مرحله اول حفظ اراضی و در مرحله بعدی افزایش تولید، مانع زدایی در مسیر تولیدات کشاورزی و دامی استان تهران برشمرد و ابراز امیدواری کرد رویکرد این کمیسیون با همین قوت تا پایان سال ادامه یابد.

محبت خواه در پایان افزود: نقش ادارات کل راه و شهرسازی کشور در کمیسیون‌ها اعم از کمیسیون ماده پنج،کارگروه امور زیربنایی،تبصره یک ماده یک نقشی برجسته در مسیر تولید و اشتغال است،اما متاسفانه ادارات راه و شهرسازی کشور تنها با ساخت راه و مسکن به مردم معرفی شده اند.