شناسهٔ خبر: 102788 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد:

الحاق دو هکتار اراضی پشتیبانی به محوطه بندر شهید باهنر

الحاق دو هکتار اراضی پشتیبانی به محوطه بندر شهید باهنر مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: دو هکتار اراضی پشتیبانی به محوطه بندر شهید باهنر، الحاق شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی با بیان اینکه اضافه شدن دو هکتار به اراضی بندری  به عنوان ترمینال واسط صادراتی بندر شهید باهنر علاوه بر افزایش مزایای موجود در بزرگترین پایانه صادرات محصولات کشاورزی، تا حد قابل ملاحظه ای ترافیک ورودی به بندر  کاهش خواهد یافت، افزود:عملیات بهسازی و راه اندازی سیستم برق در اراضی مذکور انجام و این اراضی با هدف افزایش ظرفیت اسمی بندر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: با اضافه شدن دو هکتار مجموعه اراضی پشتیبانی جدید به بندر شهید باهنر، علاوه بر امکان ارائه  منسجم خدمات لجستیکی، ترافیک محور مواصلاتی به این مجموعه به شکل کارآمدتری مدیریت خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی- لازم به ذکر است؛ بندرشهید باهنر بندرعباس از بنادر قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است؛ بندری با ظرفیت سالانه ۲,۵ میلیون تن که امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۵ متر دارد.