شناسهٔ خبر: 102791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

سرقت بیش از ۲۹ میلیارد ریال از تجهیزات ایمنی راه‌های استان مرکزی

سرقت علائم -استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال از تجهیزات ایمنی شامل پنج دستگاه ترانسفورماتور روشنایی، هشت هزار و ۷۰۰ متر کابل روشنایی و ۲۸ دستگاه چراغ چشمک زن امسال از سطح جاده‌های استان مرکزی سرقت شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی،  «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت تجهیزات ایمنی راه‌ها و تأثیر آن در هدایت ترافیکی و کاهش تصادفات رانندگی افزود: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال از تجهیزات ایمنی شامل پنج دستگاه ترانسفورماتور روشنایی، هشت هزار و ۷۰۰ متر کابل روشنایی و ۲۸ دستگاه چراغ چشمک زن امسال از سطح جاده‌های استان مرکزی سرقت شده‌ است.

وی ادامه داد: ۶۵۰ عدد انواع تابلو و علائم ایمنی، دو دستگاه تابلوی برق نیز به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز امسال از سطح جاده‌های استان مرکزی به سرقت رفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: هشت عدد تاسیسات دوربین و سامانه ثبت تخلفات به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و ۳۵۰ قطعه گاردریل به ارزش هفت میلیارد ریال نیز طی این مدت از جاده‌های استان سرقت شده است.

جهانی، نصب تابلو و علایم هشدار دهنده در جاده‌ها را از جمله وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد و گفت: هر ساله آمار قابل توجهی از این تجهیزات از جمله نرده، پل، پایه‌های تابلوهای اخطاری، انتظامی، اطلاعاتی، صفحه گاردریل، چراغ‌های چشمک زن سولار، تجهیزات سیستم‌های روشنایی و متعلقات آن به سرقت می رود.

وی ادامه داد: تابلوها و علایم هشدار دهنده در جاده‌ها با هدف راهنمایی و هدایت رانندگان، جهت حفظ و ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای نصب شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: آشکار سازی راه‌ها، نصب تابلو در مکان‌های مناسب، حفظ حریم جاده‌ها، نصب سرعت گیر، روشنایی راه و تاسیسات سامانه‌های ثبت تخلفات از جمله مهمترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای ارتقای ایمنی در جاده‌هاست.

جهانی، با یادآوری سرقت ۳۳ میلیارد ریال از تجهیزات ایمنی جاده‌های استان مرکزی در سال گذشته افزود: انجام اقداماتی شامل فرهنگ سازی، اطلاع رسانی از تبعات نبود تابلوهای هشدار دهنده از جمله اقدامات این اداره کل برای کاهش سرقت در سطح جاده‌های استان مرکزی است.

وی ادامه داد: تعدادی از سارقان علایم ایمنی جاده‌های استان مرکزی با همکاری نیروی انتظامی در این مدت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شهروندان استان مرکزی خواست در صورت مشاهده سرقت، خرید و فروش علایم و تجهیزات ایمنی جاده‌ای، مراتب را به پلیس ۱۱۰ و یا از طریق تماس با تلفن ۱۴۱ برای رسیدگی فوری گزارش دهند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.