شناسهٔ خبر: 102812 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل سازمان راهداری اعلام کرد:

آمادگی تمامی راهدارخانه‌ها برای ارائه خدمات به شرکت‌کنندگان در مراسم دومین سالگرد شهید سلیمانی

حمیدرضا شهرکی‌ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: همزمان با هفته مقاومت تمامی ظرفیت راهدارخانه ها و مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در سطح راه های کشور آماده ارائه خدمات مناسب و مطلوب به زائران و شرکت کنندگان در مراسم دومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آغاز هفته مقاومت و برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اقدامات پیش بینی شده جهت خدمت رسانی هرچه بهتر و مطلوب تر شرکت کنندگان در این مراسم اظهار داشت:‌ خدمت رسانی و تکریم شایسته و در شأن زائرین و عزاداران سردار دل‌ها و به ویژه تامین و تسهیل در ارائه خدمات مطلوب سفر متناسب با افزایش میزان تقاضای سفر به شهر کرمان و بازگشت به مقاصد اولیه سفر، ضروری و حائز اهمیت فراوان است. 

وی افزود: در همین زمینه و از آنجایی که تحقق این امر مهم در گرو مدیریت بهینه عرضه خدمات متناسب با تقاضای سفر  پیش بینی، شناسایی و سازماندهی ظرفیت ها و اجرای تدابیر خاص بر مبنای هم افزایی امکانات و همگرایی و هماهنگی کامل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانها در قالب طرح جامع و منسجم انجام و  شیوه نامه اجرایی جابجایی عزاداران و زائرین دومین سالگرد شهادت سردار رشید دلها با عنوان "طرح مرد میدان" با تبیین راهبردهای اجرایی مدیریت تقاضا و تامین و ارائه خدمات ایمن و مطلوب سفر برای انتقال و بازگشت هموطنان عزیزبه مقاصد اولیه سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده ای تدوین و جهت اجرا به ادارت کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های سراسر کشور ابلاغ شده است .

شهرکی ثانوی افزود : این طرح با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان و با همکاری کامل ادارات کل استانی در سراسر کشور از روز شنبه ۱۱ دی ماه آغاز و تا روز جمعه ۱۷ دی ماه به مدت یک هفته تداوم می یابد.

وی با بیان این که در این شیوه نامه وظایف کلیه بخش ها بطور کامل تبیین و با هدف تسهیل دسترسی آسان به خدمات حمل و نقل عمومی و ارتقا سطح ایمنی تردد طراحی شده و اجرایی می شود، افزود: از ویژگی ها و شاخص های مهم در این شیوه نامه می توان به انجام هماهنگی های درون استانی در سطح بالاتر، ارتباط موثر کلیه ادارت استانی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان به عنوان سرحلقه اجرای این طرح است که موجب تسهیل در انجام امور گردیده و انتظار می رود رضایتمندی خدمات گیرندگان این بخش را بدنبال خواهد داشت .

معاون حمل و نقل اظهار کرد : از دیگر محورهای مهم در این شیوه نامه توجه ویژه به مقوله ارتقا سطح ایمنی در ارائه خدمات حمل و نقل عمومی با بکارگیری ابزارهای نوین ارتباطی و نظارتی و ایجاد یک سفر ایمن برای زائران عزیز است.

وی افزود : تسهیل در دسترسی زائرین به سیستم خدمات سفر با ارائه پیش فروش آنلاین بلیت بر اساس حداکثر ظرفیت شرکتهای مسافربری و استقرار اکیپ پاسخگویی ۲۴ ساعته در دفاتر نمایندگی اداره کل در محل پایانه های عمومی مسافری کرمان و ادارات کل استان ها و اطلاع رسانی مناسب به زائرین و عزاداران در این خصوص از ویژگی های دیگر این طرح است.

شهرکی ثانوی خاطرنشان کرد: همچنین از ظرفیت تمامی راهدارخانه ها و مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در سطح راه های کشور جهت ارائه خدمات مناسب خدمات بین راهی بهره گیری خواهد شد و بکارگیری تمامی امکانات و تجهیزات و عوامل راهداری در ارائه خدمات حمل ونقلی به زائرین در محورهای مواصلاتی در دستور کار می باشدو در صورت اضطرار و بروز شرایط بحرانی نیز این آمادگی در بخش پیش بینی گردیده تا نسبت به خدمات رسانی به هموطنان اقدام کنند.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دراین شیوه نامه طرق متنوع ارتباطی ۲ سویه خدمات گیرندگان بخش حمل و نقل و خدمات دهندگان و متولیان بخش حمل و نقل عمومی جاده ای پیش بینی و اطلاع رسانی لازم در این خصوص جهت دریافت پیشنهادات و شکایات صورت پذیرفته است.

معاون حمل و نقل سازمان افزود : مرکز مدیریت راههای کشور به صورت شبانه روزی در طول ایام طرح با بهره گیری از سامانه های تردد شماری و دوربینهای نظارتی، اطلاعات وضعیت راهها را از طریق سامانه هـای ۱۴۱، تلفـن، سـایت، اپلیکیشـن، سامانه پیام کوتاه در اختیار کاربران قرار می دهند. همچنین تأکید می شود زائرین محترم می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ ارسال کنند.