شناسهٔ خبر: 102846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان خبر داد:

پرداخت ۹۱۵ میلیارد تومان برای تولید مسکن مهر در اردبیل

شهرام باباخانی - راه و شهرسازی اردبیل معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در قالب طرح مسکن مهر بانک مسکن بیش از ۹۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان اردبیل پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل)،  شهرام باباخانی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: سهمیه استان اردبیل در ساخت مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار  ۴۱۳۷۸ واحد بوده که همه این واحدهای مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان شده و ما موفق شدیم به عنوان یکی از استان های پیشرو در سال گذشته پرونده مسکن مهر را در این استان ببندیم.

وی خاطرنشان کرد: احداث مسکن مهر از سال ۸۶ مورد توجه دولت قرار گرفت تا براساس قوانین ابلاغی ساخت مسکن مهر در قالب خودمالکی، قرارداد سه جانبه و تعاونی ها اجرایی و عملیاتی شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در بخش خودمالکی که از موفق ترین بخش طرح مسکن مهر بود بیش از ۲۵ هزار و ۹۱۱ واحد مسکن با کمترین دخالت دولت احداث و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

باباخانی ادامه داد: ۳۴۶۴ واحد در قالب قرارداد سه جانبه و ۱۲۰۳ واحد نیزدر قالب گروه ساخت با مشارکت تعاونی ها در سطح استان احداث و تحویل متقاضیان شد که مجموع تسهیلات پرداختی برای ساخت این واحدها ۹۱۵ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در قالب این طرح ها بیش از ۴۱ هزار خانوار از مسکن و سرپناه مناسب بهره مند شدند که عمده واحدهای تحویلی در اردبیل مربوط به مسکن مهر پیله سحران، وحدت، اندیشه و نیایش بوده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سایر شهرستان ها نیز اعم از پارس آباد، مشگین شهر، نمین، کوثر و خلخال احداث این واحدها با اولویت انجام شده است.

باباخانی بیان کرد: در این مجتمع ها در مجموع ۸ واحد آموزشی و ۸ باب مسجد احداث شده و یا در مرحله تکمیل است تا ساکنان این مناطق از این زیرساخت ها استفاده کنند.

وی اظهار کرد: دو باب کلانتری در مساکن مهر اردبیل احداث و در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته تا امنیت این منطقه را مورد صیانت قرار دهند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل واگذاری زمین به این واحدها را در قالب قرارداد ۹۹ ساله یادآور شد و بیان کرد: رضایت ساکنان مسکن مهر از کیفیت واحدهای مسکونی و کاهش هزینه با همراهی شهرداری و سازمان نظام مهندسی شرایط خوبی را به وجود آورده تا متقاضیان از مساکن تولید شده در قالب مسکن مهر استفاده کنند.