شناسهٔ خبر: 102914 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل دیوان محاسبات استان انجام شد؛

بازدید از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن چهارمحال و بختیاری

DM2A0669.JPG با حضور مدیران کل دیوان محاسبات و راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از روند اجرای طرح های حمایتی مسکن بازدید و مشکلات و نارسایی های آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، مدیرکل راه و شهرسازی استان در این بازدید گفت: با توجه به اینکه تأمین مسکن از اولویت‌های دولت می باشد، دولت و وزارت راه و شهرسازی مصمم در اجرای این طرح و پیشبرد آن به نفع اقشار مختلف هستند.

 حسینعلی مقصودی به حمایت های دولت از طرح های مسکن اشاره کرد و افزود: مهم ترین عوامل تاثیر گذار در میزان آورده متقاضیان، گرانی سیمان و میل گرد است که در جلسات شورای عالی مسکن مطرح و مقرر شده است؛ دولت به این موضوع به طور ویژه ورود پیدا کند.

وی همچنین تشکیل صندوق توسعه مسکن را در جهت کمک به دهک‌های پایین جامعه دانست و ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی مسکن، برای بازپرداخت اقساط تسهیلات این طرح امتیاز های ویژه ای برای دهک های پایین در نظر گرفته شده است و محل تأمین منابع آن، صندوق توسعه مسکن است. مقصودی افزود: بازپرداخت وام‌های مسکن برای متقاضیان پس از سه سال و به مدت ۱۷ ساله است.

مدیرکل دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری نیز خواستار پیگیری جدی تأمین شبکه زیرساختی در پروژه‌های مسکن گردید. کاظم ابهجی تأمین آب پروژه‌های اقدام ملی مسکن را ضروری خواند و افزود: هر هزینه تحمیلی به پروژه های حمایتی مسکن، در واقع از جیب متقاضیان است و با توجه به اعلام آمادگی پیمانکار برای ایجاد شبکه و لوله گذاری، باید این مشکل هرچه سریعتر برطرف شود.

وی همچنین گفت: بعد از مراحل اولیه صدور پروانه و نقشه، اگر پیشرفت کار متناسب با زمان بندی باشد؛ قطعاً متقاضیان نیز برای مشارکت و تأمین آورده به موقع اقدام می کنند و پروژه ها در زمان مقرر تحویل متقاضیان می شود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان همچنین خواستار انتقال مشکلات احتمالی طرح های حمایتی مسکن به سطح وزارتخانه و پیگیری در جلسات شورای عالی مسکن شدو افزود: قطعاً در نظر گرفتن فاکتورهایی برای کمک به اقشار ضعیف تر، باید به صورت کلان تصمیم گیری شود. ابهجی نظارت جدی در راستای جلوگیری از خرید و فروش غیرقانونی واحدهای این طرح ها را ضروری دانست و ادامه داد: همانطور که در انتخاب پیمانکار برای ساخت، زیرساخت ها و پرداخت وام نظارت می شود؛ باید در این زمینه نیز نظارت‌های لازم صورت گیرد.