شناسهٔ خبر: 102924 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سر پرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

ثبت ۴۵۸ میلیون تردد در جاده‌های مازندران

مازندران -فولادی - سرپرست راهداری سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از ثبت بیش از ۴۵۸ میلیون تردد درسطح محورهای استان مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران اسماعیل فولادی اظهار کرد: برابر آمار بدست آمده از ۱۰۶سامانه تردد شماری منصوب درمحورهای استان مازندران طی ۹ ماه سال جاری بیش از۴۵۸ میلیون از انواع وسایل نقلیه در جاده‌های استان در حال تردد  بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی دلیل افزایش ترددهای بین شهری در نه ماه  سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال قبل  را کاهش شیوع بیماری کرونا و افزایش رونق کسب و کار و سفرهای تجاری و گردشگری عنوان کرد.

فولادی افزود: تردد در آذر ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن یعنی آبان ۱۴۰۰ تغییر چندانی نداشته ولی به نسبت آذرماه سال قبل بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است . دلیل این میزان از افزایش شرایط نامساعد جوی و همچنین پیک شیوع بیماری کرونا و محدودیت های تردد ناشی از آن در آذر ماه سال پیش بوده که به تبع آن تردد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: تردد در محورهای مواصلاتی استان با استان‌های مجاور در ۹ ماه سال جاری در مقایسه با  مدت مشابه سال گذشته در حدود ۹ درصد افزایش داشته و به بیش از۳۴ میلیون ۶۵۵ هزار تردد رسیده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: طی ۹ ماه سال جاری به طور متوسط در هر ساعت بیش از ۵ هزار و ۸۹۷ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد  بوده اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است.

گفتنی است پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۶ الی ۱۷ بوده است.

انتهای پیام/