شناسهٔ خبر: 102934 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی امیرآباد خبر داد:

رشد ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامیرآباد/رشد ۱۸۰ درصدی ترانزیت خارجی کالا از بندرامیرآباد

بندر امیر اباد مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی امیرآباد ضمن اشاره به رشد ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامیرآباد گفت: در سال جاری ترانزیت خارجی کالا در بندرامیرآباد رشد ۱۸۰ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، محمدعلی اصل سعیدی پور در جلسه تدقیق و بررسی پروژه های توسعه ای، سرمایه ای و استراتژیک بندرامیرآباد، اظهارداشت: این بندر سومین بندر از نظر وسعت، عملکرد و فرآیندهای توسعه کشور است که در مناسبات اقتصادی نقش قابل توجهی دارد.

وی به رشد ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامیرآباد اشاره کرد و افزود: در سال جاری ترانزیت خارجی کالا در این بندر از رشد ۱۸۰ درصدی برخوردار بوده است و همچنین تاکنون بیش از دو میلیون ۷۰۰ هزار تن کالا در بنادر امیرآباد و نکا تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی ،مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی امیرآباد با اشاره به رشد ۴۴ درصدی صادرات از بندرامیرآباد، تصریح کرد: این بندر در تخلیه و بارگیری کالا سهم  ۵۶ درصدی و در  صادرات کالا سهم ۷۱ درصدی را در میان بنادر شمالی داشته است.