شناسهٔ خبر: 102955 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نهبندان

تشدید نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل برون شهری نهبندان

کنترل ناوگان - خراسان جنوبی-2.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نهبندان از تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در خصوص وضعیت ایمنی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان خراسان جنوبی، امید کاووسی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نهبندان گفت: در ۸ ماهه ابتدایی سالجاری از شهرستان نهبندان تعداد ۱۲۵۶۵ مسافر با اعزام ۴۰۱۷ سفر به مقاصد درون و برون استانی جابجا شده اند که میزان سفر انجام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش یک درصدی برخوردار بوده است .

وی عمده مقاصد سفرهای انجام شده از شهرستان نهبندان را به مرکز استان و شهرهای زابل و زاهدان و با سواری کرایه عمومی عنوان نمود و افزود: به منظور رفع مشکل مسافرین متقاضی سفر با ناوگان اتوبوسی نیز در حال تکمیل پرونده تأسیس شعبه در شهرستان و با سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نهبندان تصریح کرد: به منظور بررسی وضعیت رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری تیم‌های نظارتی متشکل از نمایندگان پلیس راه و کارشناسان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان علاوه بر حضور در پاسگاه پلیس راه ، با استقرار در محورهای مواصلاتی نیز بر عملکرد رانندگان و ناوگان حمل و نقل مسافری نظارت دارند.

کاووسی ادامه داد: علاوه بر بررسی وضعیت ایمنی و رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی ، به وضعیت رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری بویژه رعایت فاصله گذاری اجتماعی نظارت می‌کنند.

وی در ادامه یادآور شد: علاوه بر انجام نظارت‌های حضوری در محل شرکت حمل و نقل مسافر و استقرار تیم‌های کنترلی در محورهای مواصلاتی، نظارتهای لازم از سوی کارشناسان اداره بر نحوه عملکرد رانندگان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هم چنین توقف در محل مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی برای صرف غذا و اداء فریضه نماز بصورت روزانه و با استفاده از سامانه سپهتن نیز انجام می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نهبندان تاکید کرد: در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش مبنی بر عدم رعایت موضوع مراتب به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و با متخلفین برخورد خواهدشد.

کاووسی خاطر نشان کرد: در جهت ارتقاء سطح خدمات، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی سفر از مسافرین محترم تقاضا می شود با طرح هر گونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت از طریق سامانه ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ ما را در نظارت مستمر و ارتقاء سطح خدمات یاری کنند.

انتهای پیام/