شناسهٔ خبر: 102978 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار کردستان در جریان بازدید از گردنه صلوات‌آباد؛

اعتبار مورد نیاز برای اجرای نیوجرسی گردنه صلوات آباد تامین می‌شود

بازدید استاندار کردستان ازگردنه صلوات اباد استاندار کردستان از تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای نیوجرسی مسیر گردنه صلوات‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان)، اسماعیل زارعی کوشا در جریان بازدید از وضعیت اجرای پروژه گردنه صلوات آباد سنندج، بیان کرد: گردنه صلوات آباد سنندج یکی از مسیرهای مهم ارتباطی در کردستان به شمار می رود و به همین دلیل باید برای ارتقاء آن اقدام جدی انجام گیرد.

وی با اشاره به وضعیت فعلی این گردنه و ترافیک بالای آن، افزود: طی سا‌لهای اخیر اقداماتی در راستای بهبود وضعیت گردنه صلوات آباد صورت گرفته است که هنوز این اقدامات به طور کامل به ثمر نرسیده است. استاندار کردستان ضمن اشاره به بخشی از کمبود و نواقص این پروژه، عنوان کرد: در شرایط فعلی بخشی از مسیر ۲۵ کیلومتری گردنه صلوات آباد سنندج زیر بار ترافیک قرار گرفته است که با کمبودهای مواجه است و ما تلاش می کنیم که کاستی‌ها این مسیر را در کوتاهترین زمان ممکن جبران کنیم.

وی با اشاره به نبود نیوجرسی در مسیر چهار خطه گردنه صلوات آباد سنندج به طول بیش از شش کیلومتر، یادآور شد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته اجرای نیوجرسی در این مسیر نیازمند هشت میلیارد تومان اعتبار است.

 زارعی کوشا با اشاره به تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای نیوجرسی در این مسیر، گفت: در همین راستا اعتبار مورد نیاز برای پروژه تامین خواهد شد و از شنبه هفته جاری بخشی از اعتبار تامین و پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به لزوم اولویت بندی در راستای تکمیل و بهره برداری از پروژه های عمرانی در استان کردستان، افزود: انتظار می‌رود که با بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام، مردم از نتایج آنها بهره‌مند شوند.

در جریان بازدید استاندار کردستان، مدیرکل راه و شهرسازی این استان گزارشی از آخرین وضعیت چهارخطه کردن گردنه صلوات آباد را ارائه کرد.

در حال حاضر از مجموع طول ۲۵ کیلومتری پروژه راهسازی گردنه صلوات آباد سنندج، بیش از ۲۰ کیلومتر از آن زیربار ترافیک قرار گرفته است و تنها ۴٫۵ کیلومتر از مسیر باقیمانده است که با توجه به تاکید استاندار کردستان در راستای تامین اعتبار مورد نیاز، این پروژه بعد از پایان فصل زمستان مجدد فعال می شود.