شناسهٔ خبر: 103009 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد: 

پیشرفت ۸۰ درصدی سیستم توزین در حال حرکت محورهای مهاباد

تردد شمار آذربایجان غربی رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از پیشرفت ۸۰ درصدی سیستم توزین در حال حرکت محورهای مهاباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان غربی، بابک قهرمانی رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با معرفی سیستم توزین در حال حرکت (WIM) گفت: این سیستم وزن کل و وزن توزین شده روی هر یک از محورهای وسایل نقلیه عبوری، کلاس و نوع وسیله نقلیه عبوری، امکان تشخیص پلاک خودروهای مختلف با استفاده از سامانه ، فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری از یکدیگر ، سرعت وسایل نقلیه عبوری ، ثبت تصویر خودرو های مختلف و صدور قبض جریمه برای وسایل نقلیه مختلف را در اختیار قرار می دهد.

این مقام مسئول افزود : هم اکنون دو سیستم توزین در حال حرکت (WIM) در محور مهاباد - میاندوآب و محور مهاباد - ارومیه در حال بهره برداری بوده و دو سیستم توزین در حال حرکت (WIM) نیز در محورهای ماکو - سه راهی ایواوغلی و نقده - پیرانشهر نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

قهرمانی گفت: در راستای هوشمندسازی ترددهای جاده ای درحال حاضر ۹۰ دستگاه سیستم تردد شمار فعال هستند که اطلاعاتی از جمله تعداد خودرو های عبوری، آهنگ تغییرات سرعت وسایل نقلیه، فواصل میان خودرو ها و کلاس بندی آنها را ارائه می دهد.

رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: ۷ تابلو پیام متغیر و ترافیک نما (vms) در جاده های استان نصب شده و پروژه تبدیل یک دستگاه تابلو ترافیک نما در محور ارومیه - مهاباد روبروی پلیس راه رشکان به تابلوی پیام متغیر نیز انجام می‌شود.

/انتهای پیام