شناسهٔ خبر: 103013 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره راه و شهرسازی اهر:

۳ پروژه بزرگ راهسازی در شهرستان اهر در دست اجراست

157644132.jpg سرپرست اداره راه و شهرسازی اهر با بیان این‌که ۳ پروژه بزرگ راه ‌سازی در شهرستان اهر در دست اجراست، گفت : قرارگاه خاتم الانبیاء قطعه یک پروژه بزرگراه اهر- مشگین‌شهر را اجرا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (آذربایجان شرقی)، اکبر فلاح گفت: قرارداد وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه خاتم الانبیاء برای احداث ۱۸ کیلومتر از جاده اهر-مشگین‌شهر با اعتبار اولیه ۲۸۶ میلیارد تومان است.

وی افزود: پیمانکار نزدیک به یک‌ماه است که مستقر شده و در حال تجهیز کارگاه و انتقال ماشین‌آلات است.

فلاح گفت: تحرکات و برنامه‌های قرارگاه خاتم الانبیاء در پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر امیدوارکننده است و نشان می‌دهد قصد دارند این قطعه را در موعد مقرر تحویل دهند.

وی اظهار داشت: پروژه دوبانده کردن گویجه‌ بئل به طول ۴ کیلومتر با قرارداد اولیه ۲۸ میلیارد تومان در حال اجراست که ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر افزود: تا کنون ۳۰۰ هزار مترمربع خاکبرداری شده و همچنین ۱۱ پُل در این گردنه‌  احداث می‌شود که از این تعداد ۵ دستگاه در حال تکمیل است.

وی با بیان این‌که دلیل روند کُند ارتقای کمربندی جنوبی به بزرگراه؛ جابه‌جایی تأسیسات و تملک است، گفت: پروژه ارتقای کمربندی جنوبی به بزرگراه با قرارداد اولیه ۷۶ میلیارد تومانی در حال احداث بوده که تابه امروز ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فلاح گفت: در این پروژه نیاز به جابه‌جایی تیرهای برق و یک کیلومتر خط انتقال گاز لازم است.

وی ادامه داد: برای جابه‌جایی یک کیلومتر خط انتقال گاز در پروژه کمربندی جنوبی؛ به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت اما با تعامل و هماهنگی بین مدیرعامل شرکت گاز استان و فرماندار اهر، شرکت گاز متعهد به جابه‌جایی خط انتقال گاز شد که برای این طرح پیمانکار مشخص شده است.