شناسهٔ خبر: 10302 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده ای در هفته ای که گذشت:

ابلاغ عوارض مصوب قطعه چهار آزادراه تهران-شمال/ توصیه به رانندگان ایرانی درباره سفر به ترکیه

جاده کوهستانی ابلاغ عوارض مصوب شده قطعه چهار آزادراه تهران-شمال،توصیه به رانندگان ایرانی برای پرهیز از سفر به ترکیه در شب‌ و تشکیل کارگروه برای بازنگری در شرایط صدور گواهینامه از اخبار مهم حوزه جاده ای در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، اخبار و رویداد های مهم حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی

به رانندگان ایرانی توصیه شد تا آنجا که ممکن است شب‌ها از مرز ایران به طرف ترکیه نروند.

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری

جاده عبوری از جنگل گلستان برای حیات وحش ایمن می‌شود و این تصمیم در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان محیط زیست اتخاذ شد.

مهران اعتمادی مدیرعامل شرکت احداث

«استقرار سامانه پرداخت عوارض و ترددشمار و اتصال آنلاین آن به سرور مرکز فاوای وزارت راه و شهرسازی»٬ «تجهیز و راه‌اندازی سیستم دریافت الکترونیکی عوارض حداقل برای دو خط (رفت و برگشت) » و «تهیه و ارسال دستورالعمل نگهداری آزادراه با قابلیت ممیزی مستقل که به تأیید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رسیده باشد» نکاتی هستند که به شرکت آزادراه تهران ـ شمال ابلاغ شد و شرکت در حال پیگیری اجرای این موارد است.

کامیون‌ها فعلا اجازه تردد در قطعه ۴ آزادراه تهران - شمال را ندارند

عباس آخوندی

مهارت در رانندگی نباید تنها شاخص صدور گواهینامه باشد بلکه باید صلاحیت‌های دیگری نیز برای صدور گواهینامه‌ در نظر گرفته شود.

بیش از ۲۳ درصد از حوادث رانندگی در محورهای برون‌شهری و درون‌شهری را موتور سواران رقم می‌زنند

بیش از سه سال است که قوانین صدور گواهینامه تغییر نکرده و باید در این خصوص کارگروهی مسئول تعیین شاخص‌های جدید برای صدور گواهینامه شود

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی 

تعرفه عوارض ۵۰ هزار ریال برای سواری، ۱۰۰ هزار ریال برای وانت و مینی‌بوس٬ ۱۲۵ هزار ریال برای کامیونت٬ ۱۵۰ هزار ریال برای اتوبوس و کامیون دو محور٬ ۲۰۰ هزار ریال برای کامیون سه محور و ۲۵ هزار ریال برای تریلی به شرکت آزادراه تهران-شمال برای اخذ در قطعه 4 ابلاغ شد

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بعد از لغو تحریم‌ها ترانزیت کالا از مسیر ایران افزایش پیدا می‌کند ولی در کل ترانزیت چون عمدتا مربوط به کشورهای همسایه است رشد زیادی نخواهد داشت.

اگر اجرای توافق خوب پیش رود فرصت فراهم می‌آید که شرکت‌های پژو و رنو دوباره به ایران برگردند تا در زمینه خودروهای شخصی و ناوگان حمل و نقل عمومی محصولات‌شان را عرضه کنند.

سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی

 در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تلفات در راه‌های روستایی بیش از ۱۰ درصد کاهش داشت اگر همین روند ادامه یابد میزان تلفات در جاده‌های روستایی در ۱۲ ماهه امسال به کمتر از هزار نفر کاهش پیدا می‌کند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما