شناسهٔ خبر: 103033 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد:

تزريق يك‌هزار ميليارد تومان براي تكميل محور اردبيل – سرچم

نیکزاد نماینده مجلس - اردبیل نایب رئیس و نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي گفت: سال آينده تلاش مي‌كنيم تا يك‌هزار ميليارد تومان منابع مالي را براي تكميل محور اردبيل – سرچم فراهم كنيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، علي نيكزاد نماينده مردم اردبيل ، نير ، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي در بازدید از محور اردبیل – سرچم اظهار كرد: تا يك ماه آينده براي قطعه ۵ و ۶ باقيمانده محور اردبيل – سرچم که در دست مطالعه هست پيمانكار مشخص شده تا در سخت‌ترين قطعه كه شامل تونل‌ها و پل‌هاست كار اجرايي با تلاش پيمانكاران مجرب آغاز شود.

وي با قدرداني از سفرهاي متعدد معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت ساخت و توسعه راه‌هاي وزارت راه و شهرسازي به استان تصريح كرد: با همكاري بنياد مسكن و يا پيمانكاران توانمند انتظار مي‌رود هر چه سريعتر بخش‌هاي باقيمانده محور ۴ خطه اردبيل – سرچم به پيمان رفته و امكان اجراي قطعات مختلف با تلاش مؤثر و تأمين اعتبار مناسب فراهم آيد.

نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اميدواريم در سال آينده ۶۰ كيلومتر اين مسير با اقدامات مؤثر پيمانكاران آماده بهره‌برداري شود كه براي تكميل اين ميزان ۴ خطه در محور اردبيل – سرچم بالغ بر ۲ هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است.

نيكزاد افزود: از محل نفت، تهاتر، قير و ماده ۵۶ با پيگيري‌هاي ویژه هفتگي نمايندگان استان در مجلس و استاندار اردبیل ، با اعتبارات ملي بودجه سال آينده سعي خواهيم كرد تا يك‌هزار ميليارد تومان منابع براي محور اردبيل – سرچم تزریق كنيم.

وي در مورد بازديد معاون وزير راه و شهرسازي از راه آهن اردبيل – ميانه خاطر نشان كرد: ۱۰۰ كيلومتر از طرفين مسير تاكنون ريل‌گذاري شده و ۷۵ كيلومتر باقيمانده نيز به سرعت در مرحله ريل‌گذاري است.

نيكزاد پيشرفت عمليات زيرسازي و ايستگاه‌هاي راه‌ آهن اردبيل را تا ۹۰ درصد اعلام كرد و ادامه داد: تمام تلاش دولت و وزارت راه و شهرسازي بر اين است تا در اوايل سال آينده اين پروژه آماده بهره‌برداري شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اضافه كرد: اتفاقي كه در اين سفر و بازديد معاونين وزير راه و شهرسازي اتفاق افتاد ، حضور معاون فني راه آهن جمهوري اسلامي ايران بود تا به محض تحويل اين پروژه به راه آهن، زمينه اجرايي شدن بخش‌هاي مختلف فني و ايستگاه‌ها فراهم آيد.