شناسهٔ خبر: 103064 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل خبر داد:

فعالیت ۱۷۱ سامانه هوشمند نظارتی در راه‌های استان اردبیل

سامانه ثبت تخلفات.jpg رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از فعالیت ۱۷۱ سامانه هوشمند نظارتی در راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،امید نسیمی در خصوص سامانه های هوشمند نظارت بر حمل و نقل در استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۱ مورد سامانه نظارتی حمل و نقل هوشمند در سطح استان فعالیت دارد که شامل ۴۱ مورد دوربین نظارت تصویری، ۵۲ مورد دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور، ۷۴ مورد سامانه تردد شمار، ۲ مورد سامانه توزین حین حرکت و ۲ مورد تابلوی پیام متغیر است.

وی با اشاره به اهمیت سیستم های حمل و نقل هوشمند در ارتقای امنیت و برنامه ریزی برای جلوگیری از آسی ها و تلفات جاده ای، اذعان کرد: نتیجه رویکرد استفاده از سامانه های هوشمند، افزایش جابجایی و بهره وری، ارتقای ایمنی، امنیت، روانسازی ترافیک، بهبود عملکرد و اصلاح روش ها، مدیریت موثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده ای، حرکت در راستای سیاست های کلی مظام در بخش حمل و نقل و تحقق چشم انداز ۲۰ ساله در حما و نقل جاده ای را به دنبال خواهد داشت.

رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل به فعالیت سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و گفت: مردم می توانند با این سامانه قبل از اقدام به سفر از وضعیت جوی و وضعیت ترافیکی راهها مطلع شوند. همچنین این امکان فراهم شده که با نصب برنامه کاربردی ۱۴۱ بر روی گوشی ها مردم بتوانند توسط ۴۱ دوربین نظارت وضعیت راهها به صورت لحظه ای آخرین وضعیت جاده های استان را رصد کنند.

این مسئول از افزایش ۴ درصدی ترددها در سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: ۸ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۱۱۱ مورد تردد از مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده به طوریکه این میزان در مدت مشابه در سال گذشته ۷ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۱۰۰ مورد تردد بوده است.

نسیمی ادامه داد: بیشترین ترددها از آمار یاد شده در محورهای اردبیل – آستارا با ۷ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۹۳ مورد تردد، محور اردبیل – نیر با ۶ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۳۸۶ مورد تردد و محور اردبیل – مغان با ۵ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۷۵۰ مورد تردد بوده است. تردد وسایل نقلیه سنگین ۱۰ درصد کل ترددهای استان را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه ۴ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۲۰۵ مورد تردد شامل سرعت غیرمجاز بوده که در مجموع ۵ درصد تردد استان را شامل می شود افزود: بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز به ترتیب در محورهای قره آغاج – بران با ۱۹۷ هزار و ۶۳۸ مورد، مشگین شهر – کنگرلو ۱۴۶ هزار و ۴۹۶ مورد و محور گرمی – بیله سوار با ۱۴۰ هزار و ۹۳۶ مورد تخلف سرعت غیرمجاز به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل از ثبت یک میلیون و ۹۱ هزار و ۴۳۲ مورد تخلف سبقت غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: بیشترین تخلفات در محورهای آستارا به اردبیل با ۸۷ هزار و ۲۶۷ مورد، اردبیل به آبی بیگلو با ۵۹ هزار و ۴۹ مورد و سه راهی بیله سوار تا بیله سوار با ۴۹ هزار و ۳۵۷ مورد تخلف به ثبت رسیده است.

وی در خصوص آمار تخلف عدم رعایت فاصله طولی از سوی رانندگان نیز بیان کرد: در این خصوص در مجموع ۱۵ میلیون و ۵۳ هزار و ۹۴۷ مورد تخلف ثبت شده که بیشترین آن به ترتیب شامل محورهای اردبیل -  آستارا با یک میلیون و ۹۹۷ هزار و ۹۵۰ مورد، اردبیل – نیر با یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۵۷ مورد و اردبیل – مغان با ۳۷۷ هزار و ۸۴۵ مورد تخلف است.

نسیمی در خصوص آمار تخلفات ثبت شده در حوزه سرعت و محدودیت تردد نیز بیان کرد: در این خصوص یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۶۳ مورد تخلف توسط سامانه های تخلف شمار به ثبت رسیده و جهت رسیدگی به پلیس ارائه شده است.

انتهای پیام/