شناسهٔ خبر: 103073 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خبرداد:

فعالیت بیش از ۱۴۰ نفر نیروی راهدار در عملیات راهداری زمستانی

مهندس اسداله جلال زاده.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از فعالیت ۱۴۰ نفر راهدار در عملیات راهداری زمستانی استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی با اشاره به فعال‌سازی قرارگاه استانی راهداری زمستانی، طی ۴۸ ساعت گذشته اظهار کرد: بیش از ۳۰ باب راهدارخانه و بیش از ۵۷ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان فعال شده است.

وی ادامه داد: با توجه به بارش برف در گردنه‌های برفگیر استان در ۵ شهرستان و بارش باران در ۴ شهرستان دیگر، ۳۰ درصد راههای استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای شریانی و اصلی استان بصورت روان برقرار است.

وی همچنین افزود: بیش از ۹۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و ۱۴۰ نفر نیروی راهدار با استفاده از حدود ۸۰ تن شن و نمک به برفروبی، پاکسازی و شن و نمک پاشی ۴۰۰ کیلومتر از انواع راههای استان پرداختند. همچنین به بیش از ۷۰ خودرو در طول راههای بین شهری و روستایی استان توسط عوامل راهداری، امدادرسانی و ۳۰ نفر از مسافرین در راهدارخانه ها اسکان داده شدند.

جلال زاده عنوان کرد: به بیش از ۴۵ محور روستایی در اثر بارندگی خسارت وارد شده است که با تلاش همکاران راهداری پاکسازی اولیه این محورها از گل و لای و ترمیم آسیب دیدگی ها صورت گرفته و در حال حاضر تردد بصورت ایمن و روان در کلیه محورهای استان جریان دارد.

وی در پایان افزود: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور و اپلیکیشن ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است.

انتهای پیام/