شناسهٔ خبر: 103075 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل جلسه فوری قرارگاه راهداری زمستانی و مدیریت بحران؛

آماده باش کامل اکیپ‌های راهداری در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

راهداری زمستانی 1400.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از آماده‌ باش کامل ۵۷ اکیپ های راهداری و ارزیابی مستمر محورهای مواصلاتی استان به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی بارندگی های پیش رو و ارائه خدمات مناسب به کاربران جاده‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی اسداله جلال زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی خصوصا در شهرستان های جنوبی استان در خصوص بارش های شدید باران طی روزهای آینده گفت: اقدامات لازم به منظور کنترل بحران احتمالی ناشی از سیلاب ها انجام شده و تجهیزات و ماشین آلات راهداری در نقاط پر حادثه که احتمال انسداد مسیر در آنها وجود دارد مستقر هستند.

وی افزود: اکیپ‌های راهداری در حالت آماده باش قرار داشته و تمامی مسیرهای مواصلاتی استان از طریق مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، در حال رصد و بررسی مستمر هستند.

جلال زاده تصریح کرد: در قالب طرح راهداری زمستانی امسال ۳۳ راهدارخانه بین راهی و مرکزی جانمایی و ۱۳۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در تمامی راهدارخانه‌ها مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای از رانندگان درخواست کرد: از عبور و مرور در مسیرهای آبرو و توقف در حاشیه پل ها و رودخانه های فصلی خودداری کرده و بروز هرگونه مشکل در ارائه خدمات جاده‌ای و مشکلات ناشی از انسداد مسیرها را از طریق سامانه ۱۴۱ منتقل کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدام شود .

گفتنی است؛ طبق اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی خراسان جنوبی از یکشنبه تا سه شنبه ۱۴ دی  فعال بوده که پیش بینی شده نزول بارش‌های رگباری امکان سیلابی شدن برخی محورها در جنوب استان را در پی خواهد شد.

انتهای پیام/