شناسهٔ خبر: 10309 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان استان‌های شمالی

باران سازمان هواشناسی در اخطاریه ای در خصوص کاهش دما و بارش باران به کشاورزان استان‌های مازندران، گیلان و گلستان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در اخطاریه شماره ۲ خود در خصوص کاهش دما و بارش باران به کشاورزان استان‌های مازندران، گیلان و گلستان هشدار داد.

بر اساس این گزارش، نقشه‌های پیش‌یابی در روز پنج شنبه بعد ازظهر با نفوذ جريانات خنک شمالي به سواحل شمالي کشور انتظار کاهش دما و بارش باران وجود دارد. همچنین در روز جمعه بر میزان بارش در سواحل شمالی کشور  افزوده شده و روند کاهش دما در این  روز نیز ادامه پیدا می کند.

شایان ذکر است در روز شنبه و یکشنبه بارش‌ها در سواحل به صورت خفیف ادامه پیدا خواهد کرد که میزان بارش عمدتاً در استان مازندران و شرق گیلان است. گلستان بیشترین بارش را در روز یکشنبه خواهد داشت.

سازمان هواشناسی توصیه‌های خود را بدین شرح اعلام کرد: خودداری از انجام هرگونه عملیات محلول پاشی و سم پاشی،  در شالیزارهای که به مرحله خوشه دهی رسیده اند جهت جلوگیری از ورس نسبت به باز بودن راه آب مزارع اطمینان حاصل کنند. همچنین در شالیزارهای که به مرحله خوشه دهی نرسیده‌اند نسبت به بسته بودن راه آب و استفاده از آب باران اقدام کنند.

در ادامه این هشدار آمده است: در مزارع پیش‌رس شالی در صورت آماده بودن شرایط نسبت به برداشت محصول تا صبح جمعه و انتقال به مکان های مسقف اقدام شود. در عین حال انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف و سر پوشیده، پوشش یا انتقال کندوهای زنبورعسل به مناطق مسقف،  اطمینان از محکم بودن دیواره استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی  جهت جلوگیری از سرریز آب و احتیاط در چرای دام در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان‌های شمالی به دلیل مخاطره رعد و برق توجه شود. /

برچسب‌ها:

نظر شما