شناسهٔ خبر: 103092 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل خبر داد:

بارش برف در جاده‌های استان اردبیل/تردد در تمامی محورها جریان دارد

برفروبی استان مرکزی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پدیده غالب جوی در اکثر محورهای مواصلاتی استان آسمانی تمام ابری بوده و بارش برف ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،امید نسیمی افزود: با آغاز بارش‌ها از شب گذشته در نقاط مختلف استان اردبیل از صبح امروز ۱۳ دی ماه بر شدت بارش‌ها افزوده شده و هم‌اکنون با توجه به تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه استان و گزارشات واصله از همکاران راهداری در تمامی محورهای مواصلاتی استان بارش خفیف تا کولاک برف را داریم.

وی با اشاره به ترافیک و تردد روان در جاده‌های اردبیل گفت: هم‌اکنون تردد در تمامی محورهای مواصلاتی استان جریان دارد و ترافیک در این محورها روان گزارش شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: پدیده غالب جوی در اکثر محورهای ارتباطی استان آسمانی تمام ابری است و در تمامی محورهای مواصلاتی استان بارش برف گزارش شده است.

نسیمی افزود: به دنبال بارش برف در استان محور خلخال-پونل در حوزه استحفاظی گیلان به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود است.

وی به رعایت نکات ایمنی به هنگام تردد از محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه‌های استان تاکید و عنوان کرد: به هم وطنانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی استان را دارند توصیه می‌شوند حتماً تجهیزات ایمنی زمستانی به خصوص زنجیر چرخ همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

بارش برف موجب کندی در تردد جاده‌ای خلخال شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال نیز گفت:بارش برف همراه با کولاک و محدودیت دید ناشی از مه غلیط در سطح جاده موجب کندی تردد خودروها در جاده‌های کوهستانی این شهرستان شده است.

معروف خسروی افزود: ارتفاع برف که از شب گذشته در جاده‌های  کوهستانی این شهرستان آغاز شده هم‌اکنون  به ۲۰ سانتیمتر در گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم رسیده است.

وی از برف روبی، نمک‌پاشی و تیغه‌زنی جاده‌های کوهستانی با استفاده از ماشین‌آلات مستقر در راهدارخانه الماس خبرداد و افزود: علاوه بر جاده خلخال به اسالم هم اکنون راهداران درهمه مسیرهای برف‌گیر مشغول برف‌روبی راه‌های ارتباطی بین شهری و روستایی منطقه هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال بیان کرد: در حال حاضر به استثنای جاده مسدود شده از برف خلخال به پونل، ماسوله و ماسال سایر راه‌های ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان باز و تردد خودروها در جاده های خلخال به اسالم و خلخال  با کمک زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

خسروی گفت: بارش برف تا پایان امروز ادامه خواهد داشت و مسافران و رانندگانی که قصد تردد از جاده های  کوهستانی خلخال را دارند لازم است که قبل از سفر، خودرو خود را به تجهیزات زمستانی و سوخت کافی مجهز کنند.

انتهای پیام/